Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- "Grøn" indenrigsluftfart og betydning for DSB
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Jernbanen skal ikke spilde tid med at overveje indenrigsflyvning. Senest når der kommer time-tog til Esbjerg forsvinder potentialet for luftfart til Esbjerg. Det samme gælder vejle/Kolding, Aarhus, Randers og - formentlig - også Herning. 

Aalborg-Kbh vil omvendt være meget svær at slå ud. Det handler både om, at rejsen med tog er betragteligt længere, men også at begge lufthavne ligger meget by-nært. Men det behøver ikke være et problem. Der er også bane til Aalborg lufthavn, hvor jeg gætter på, at der på sigt vil ske en del udvikling, hvor man vil slå sig op på, at der er en time til centrum af både Aarhus og København.

"Grøn" indenrigsluftfart og betydning for DSB
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 23/12-23, 14:37.
Citat fra: ThomasTT Dato 23/12-23, 13:00Aalborg-Kbh vil omvendt være meget svær at slå ud


Nix - det klarer Kattegatforbindelsen.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/12-23, 14:37
Citat fra: ThomasTT Dato 23/12-23, 13:00Aalborg-Kbh vil omvendt være meget svær at slå ud


Nix - det klarer Kattegatforbindelsen.

Og Rønne - Kbh klarer Bornholm tunnelen.

Og Sønderborg - Kbh klarer Als - Fyn tunnelen.

Det var vist det? No more indenrigsflyvning.

Gå op Sider: 1 2 [3]
ContecRail
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966

Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak