Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Arriva har fået nyt navn…
Gå ned Sider: 1 2 [3] 4 5
Citat fra: frederikhk Dato 29/12-23, 09:39
Citat fra: vestjyden Dato 28/12-23, 22:24Det er ikke kun navnet der ændres:

https://viborg-folkeblad.dk/viborg/det-er-ikke-bare-navnet-der-skal-skiftes-arriva-har-store-aendringer-paa-vej-slut-med-stillezone-plads-og-billigbillet

Hold da op det er nogle forringelser der vil noget. Den med stillezonen er jo latterlig, de fleste af gangene er der ok stille, men det er jo klart når man fyrer næsten alle sine kontrollører, er det svært at håndhæve.

Og ingen billige billetter er jo en fallit erklæring.

Havde aldrig troet at jeg ville savne det gamle Arriva.

Oneday billetterne forbliver dog...

Mvh Vestjyden

Arriva har fået nyt navn…
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 29/12-23, 10:23.
Et mindre antal app, er en go ide.
At gøre det billet cirkus mere simpelt

Arriva har fået nyt navn…
Af nrk. 29/12-23, 12:44.
Det er lidt overraskende at møgtares lukker webshoppen og dermed deres egen salgs kanal, Arriva reklamerede flittigt for den og med god grund, kunne de få folk til at købe deres periode kort, DSB billetter og udlandsbilletter hos dem, så ville Arriva tjene penge på at facilitere salget, det står der i de trafik kontrakter de har vundet.
(omkostningsfordelingen hos det nye rejseplanbillet kender jeg ikke)

men økonomien må virkelig have været dårlig når det bedst kan betale sig at fjerne det helt, men det er samtidigt god omtale, at de gør det for at gøre det nemmere at være passager (det er næppe den primære begrundelse)

Det er noget af en omvæltning Arriva kommer igennem, om nyt så også er bedre skal tiden vise.

Citat fra: nrk Dato 29/12-23, 12:44Det er lidt overraskende at møgtares lukker webshoppen og dermed deres egen salgs kanal, Arriva reklamerede flittigt for den og med god grund, kunne de få folk til at købe deres periode kort, DSB billetter og udlandsbilletter hos dem, så ville Arriva tjene penge på at facilitere salget, det står der i de trafik kontrakter de har vundet.
(omkostningsfordelingen hos det nye rejseplanbillet kender jeg ikke)

men økonomien må virkelig have været dårlig når det bedst kan betale sig at fjerne det helt, men det er samtidigt god omtale, at de gør det for at gøre det nemmere at være passager (det er næppe den primære begrundelse)

Det er noget af en omvæltning Arriva kommer igennem, om nyt så også er bedre skal tiden vise.

De bliver ikke de eneste. De fleste af trafikselskaberne vil gøre det samme - BAT er allerede i gang. Der er mange penge at spare, og brugeroplevelsen bliver tilmed bedre. Det er win/win. App'en hedder i øvrigt RejseBillet.

Skal Arrivas tog så også have ny farve? Eller kun nyt navn?

Citat fra: Bent Olsen Dato  1/01-24, 10:12Skal Arrivas tog så også have ny farve? Eller kun nyt navn?

Dette er et gæt, men taget i betragtning hvor spare-ivrige de nye ejere er, tror jeg ikke man vil bruge penge på ny bemaling eller foliering.

Det nye design på AR 2046 bliver nok heller ikke videreført på de andre tog...? :

https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php?topic=298.0

Mvh Vestjyden

Tror det bliver svært at fjerne det gamle Arriva navn og logo, uden at give togene nyt design.

Citat fra: frederikhk Dato  1/01-24, 14:49Tror det bliver svært at fjerne det gamle Arriva navn og logo, uden at give togene nyt design.

Hvor mange år kørte MZ og EG i det tidligere DSB design uden navn og logo?

DSBs tidligere Desiro hos Arriva er der heller ikke gjort noget ved udover et logo.

Citat fra: Time will tell Dato  1/01-24, 17:57
Citat fra: frederikhk Dato  1/01-24, 14:49Tror det bliver svært at fjerne det gamle Arriva navn og logo, uden at give togene nyt design.

Hvor mange år kørte MZ og EG i det tidligere DSB design uden navn og logo?

DSBs tidligere Desiro hos Arriva er der heller ikke gjort noget ved udover et logo.

Godstog går nok, passagertog er det lidt vigtigere. Tænker der nok sker noget den her gang, ellers forstår jeg ikke hvad idéen med det nye design var på det ene Lint-togsæt. Togene skal alligevel snart renoveres som det ene Lint-togsæt også blev.

"På tirsdag sker der noget nyt... 🚉🌱

Følg med her fra på tirsdag: https://www.facebook.com/dkgocollective "

(Fra arrivas facebook)

Mvh Vestjyden

Virkelig ikke en fan af navnet.

Arriva har fået nyt navn…
Af GHolm. 11/04-24, 20:21.
Citat fra: RasmusD Dato  1/01-24, 13:10
Citat fra: Bent Olsen Dato  1/01-24, 10:12Skal Arrivas tog så også have ny farve? Eller kun nyt navn?

Dette er et gæt, men taget i betragtning hvor spare-ivrige de nye ejere er, tror jeg ikke man vil bruge penge på ny bemaling eller foliering.

Jeg fik desværre ikke et billede, men jeg så en Desiro med nye GoCollective logoer på for et par dage siden. Det var det eneste der var anderledes. Den så ikke engang nyvasket ud.


Så er det godt at jeg har nogle billeder!

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
     

Må du have en rigtig dejlig dag! :D

Arriva har fået nyt navn…
Af Krabsen. 11/04-24, 22:35.
Den er lidt mere renvasket end vores bil...

Gå op Sider: 1 2 [3] 4 5
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak