Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- "Han lignede en annulleret PU i hovedet"
"Han lignede en annulleret PU i hovedet"
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 7/12-23, 19:41.
I går kom jeg forbi en annulleret dværg i sydenden af Aalborg station. Det er (for mig) et sjældent syn på Aalborg station - og det er et annulleret PU såmænd også.

I løbet af få år eksisterer ingen af signalbegreberne mere på Aalborg station og dermed er endnu en lille smule jernbane forsvundet for evigt.

I min DSB-tid 1980-2000 drak vi - om aftenen efter endt mødevirksomhed - fra tid til anden en del rødvin, når vi var til møder, der indebar "overnatning ude", og det var ikke ualmindeligt, at man var "lidt brugt", når man mødte ind næste morgen.

De særligt "ramte", ja, om dem sagde vi ofte, at de "lignede en annulleret PU i hovedet", når de dukkede op ved morgenmaden. Jernbanefolk var ikke i tvivl om, hvad der mentes. Især de, der bar briller, kunne i dén grad ligne en annulleret PU i hovedet.

Med venlige PU-hilsner

Thomas Boberg Nielsen


6. december 2023. Dværgsignal nr. 101.3 ved spor 29  i sydenden af Aalborg station. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.




Min underviser i Sikringsteknik på trafiklederuddannelsen. Sagde tit til os om eftermiddagen, når vi var godt brugte. At vi lignede en flok annullerede PU ére i ansigtet ;)

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  7/12-23, 19:41I går kom jeg forbi en annulleret dværg i sydenden af Aalborg station. Det er (for mig) et sjældent syn på Aalborg station - og det er et annulleret PU såmænd også.

I løbet af få år eksisterer ingen af signalbegreberne mere på Aalborg station og dermed er endnu en lille smule jernbane forsvundet for evigt.

I min DSB-tid 1980-2000 drak vi - om aftenen efter endt mødevirksomhed - fra tid til anden en del rødvin, når vi var til møder, der indebar "overnatning ude", og det var ikke ualmindeligt, at man var "lidt brugt", når man mødte ind næste morgen.

De særligt "ramte", ja, om dem sagde vi ofte, at de "lignede en annulleret PU i hovedet", når de dukkede op ved morgenmaden. Jernbanefolk var ikke i tvivl om, hvad der mentes. Især de, der bar briller, kunne i dén grad ligne en annulleret PU i hovedet.

Med venlige PU-hilsner

Thomas Boberg Nielsen


6. december 2023. Dværgsignal nr. 101.3 ved spor 29  i sydenden af Aalborg station. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.




Kære Thomas.
Jeg noterer mig, at du har husket "lektien godt". Som du måske vil huske, var mine brilleglas altid i stillingen "forbikørsel forbudt", uanset min tilstand.  8)
Bedste hilsener
Ove af Erritsø

Gå op Sider:[1]
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak