Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Talgo på vej til Danmark
Gå ned Sider:[1] 2 3 ... 5
Talgo på vej til Danmark
Af Carsten. 12/12-23, 14:27.
Kære forum

Så er de første Talgo-vogne på vej til til Danmark, her på stationen i Miranda de Ebro:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Fotografen er Markus Havemann.

Mvh

Carsten 

Talgo på vej til Danmark
Af J@n46. 12/12-23, 15:49.
Skal der ikke laves det sidste på sættet?

Talgo på vej til Danmark
Af RasmusD. 12/12-23, 16:20.
Citat fra: J@n46 Dato 12/12-23, 15:49Skal der ikke laves det sidste på sættet?

Hvad mener du med "det sidste"?

Talgo på vej til Danmark
Af mss. 12/12-23, 16:27.
Fedt  :D

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Talgo på vej til Danmark
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 12/12-23, 16:38.
Ser frem til det ruller over Padborg og ud på de danske skinner.

Talgo på vej til Danmark
Af J@n46. 12/12-23, 17:39.
Med det sidste mener jeg, om hjulene ikke skal skjules? Og skal den forreste ende se sådan ud?

Talgo på vej til Danmark
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 12/12-23, 17:54.
Seneste redigering: 12/12-23, 18:02 af Per Holm
Citat fra: J@n46 Dato 12/12-23, 17:39Med det sidste mener jeg, om hjulene ikke skal skjules? Og skal den forreste ende se sådan ud?

Vi ser en vognstamme klargjort til transport, ikke til gavntjeneste.

Det er vel nemmest at få stammen ned fra rulleskøjterne når skærmene omkring boggierne ikke sidder på?

Uden passagerer i toget ligger skærmene vel tryggest inde i togsættene og der undgås problemer med "nærgående" perronkanter undervejs.

Og listen over evt. fejl- og mangler kompletteres nok først i Danmark.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Talgo på vej til Danmark
Af anho. 12/12-23, 17:58.
Jeg synes designet ser endnu bedre ud, nu hvor man kan se det på et helt togsæt samlet. Faktisk et rigtig godt design - jeg synes det er meget pænere end det grå-og-blå fra 00'erne, og faktisk også pænere end hvid-med-rød fra 90'erne.

Talgo på vej til Danmark
Af MBRrail. 12/12-23, 18:09.
Citat fra: Per Holm Dato 12/12-23, 17:54
Citat fra: J@n46 Dato 12/12-23, 17:39Med det sidste mener jeg, om hjulene ikke skal skjules? Og skal den forreste ende se sådan ud?

Vi ser en vognstamme klargjort til transport, ikke til gavntjeneste.

Det er vel nemmest at få stammen ned fra rulleskøjterne når skærmene omkring boggierne ikke sidder på?

Uden passagerer i toget ligger skærmene vel tryggest inde i togsættene og der undgås problemer med "nærgående" perronkanter undervejs.

Og listen over evt. fejl- og mangler kompletteres nok først i Danmark.

Endevognene ser ud lige som de tyske, også dem der triller rundt på egne hjul.
Så jeg tror ikke vi skal regne med at der skal skørter på :)

mvh Marc

Talgo på vej til Danmark
Af mss. 12/12-23, 18:44.
Præcis min tanke Marc, det er som det skal være. Hvad gavlen angår så sørger de monterede sideskørter for at der stort set er lukket for indblik op imod lokomotivet.
Når styrevognene kommer på om nogle år ser man ikke nogle af gavlene.

Hvad det nye DSB-design angår holder jeg også meget af det  :)

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Talgo på vej til Danmark
Af andersj, Aalborg. 12/12-23, 22:40.
På Twitter er der nogle flere billeder i dagslys. Her er et interessant et fra dette Tweet: https://x.com/garridinsi/status/1734591137862529233?s=46&t=k9JcXsvpyBaGrCjeXl_9ug



Bemærk hastigheden på 230 km/t og at stammerne får deres egen litra "EC" mens vognene også individuelt har deres egne litra - ligesom det kendes fra togsæt også (MFA-FF-MFB eksempelvis)

Anders

Talgo på vej til Danmark
Af Mads. 12/12-23, 23:02.
Citat fra: andersj Dato 12/12-23, 22:40På Twitter er der nogle flere billeder i dagslys. Her er et interessant et fra dette Tweet: https://x.com/garridinsi/status/1734591137862529233?s=46&t=k9JcXsvpyBaGrCjeXl_9ug



Bemærk hastigheden på 230 km/t og at stammerne får deres egen litra "EC" mens vognene også individuelt har deres egne litra - ligesom det kendes fra togsæt også (MFA-FF-MFB eksempelvis)

Også interessant at der midt i stammen ændres i hvilken ende af vognen som døren er.

Talgo på vej til Danmark . video
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 12/12-23, 23:16.
En lille video:

Talgo på vej til Danmark
Af mss. 13/12-23, 00:42.
Imponerende, 15 vogne!

Endevogn
2 1.kl. vogne
Servicevogn
10 Standardvogne
Endevogn

Et flot tog  ;)

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Talgo på vej til Danmark
Af metrohenrik, Ringsted. 13/12-23, 08:42.
Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/12-23, 23:16En lille video:

Spanske rulleskøjter kan køre hurtigere end danske.. :-)

Med venlig hilsen

Henrik Værum Høgh

Gå op Sider:[1] 2 3 ... 5

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak