Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Talgo på vej til Danmark
Gå ned Sider: 1 ... 3 4 [5]
Talgo på vej til Danmark
Af andersj, Aalborg. 20/12-23, 22:14.
Citat fra: banemanden Dato 20/12-23, 20:53
Citat fra: andersj Dato 20/12-23, 18:25Ifølge en spotter på Drehscheibe Online har transporten passeret Maschen her klokken 16. Om den overnatter et sted i Schleswig Holstein eller fortsætter direkte til Padborg/Taulov ved jeg ikke.

De bliver i Maschen og kører videre mod Padborg ved 3 tiden. Ankomst i Padborg 7:15 :)

Det er trange kår for fotograferne med de køretider på årets næstkorteste dag.

Anders

Citat fra: andersj Dato 20/12-23, 22:14
Citat fra: banemanden Dato 20/12-23, 20:53
Citat fra: andersj Dato 20/12-23, 18:25Ifølge en spotter på Drehscheibe Online har transporten passeret Maschen her klokken 16. Om den overnatter et sted i Schleswig Holstein eller fortsætter direkte til Padborg/Taulov ved jeg ikke.

De bliver i Maschen og kører videre mod Padborg ved 3 tiden. Ankomst i Padborg 7:15 :)

Det er trange kår for fotograferne med de køretider på årets næstkorteste dag.
¨

Der var forlydender om, at der stod fotografer klar på Padborg i en sådan grad, at toget faktisk kom en anelse forsinket afsted mod Taulov :) Er spændt på at se de gode skud folk fik.

Citat fra: banemanden Dato 21/12-23, 08:47Der var forlydender om, at der stod fotografer klar på Padborg i en sådan grad, at toget faktisk kom en anelse forsinket afsted mod Taulov :) Er spændt på at se de gode skud folk fik.

Forsinkelsen kan måske også skyldes manglende udsendelse af UT på toget fra jernbanevirksomhedens side. ;-)

Vognene holdt bag et andet tog i Padborg, så der var ingen gode foto-muligheder for offenligheden, dog fik jeg overhalet toget i Vojens, så det blev til en god film i Kolding






Video:

Vh. Isak Nielsen

Nattog er en behagelig og effektiv måde at rejse lange afstande uden at bruge dagtimerne, men det er også bare en god oplevelse

Talgo på vej til Danmark
Af Baumann, Hjordkær. 21/12-23, 12:44.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Taulov
alle fotos = Baumann       

Talgo på vej til Danmark
Af mss. 21/12-23, 12:57.
Tak for fotos + video!  :D
Med alle de Ea(n)os er Talgovognene åbenbart ubremsede.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Talgo på vej til Danmark
Af frederikhk. 21/12-23, 16:37.
Smukt design!

Talgo på vej til Danmark
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 21/12-23, 17:08.
Citat fra: frederikhk Dato 21/12-23, 16:37Smukt design!
Ja jeg kan jo ikke lide de døre.men funktionen er super
Ligner noget der ikke er færdigt. Resten er flot

Talgo på vej til Danmark
Af SimonTog. 21/12-23, 18:59.
Seneste redigering: 21/12-23, 19:01 af SimonTog
Jeg var også ude for at se de første Talgo Vogne ankomme.

En video kan ses her:



Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.simontog.dk

En dør for hvert 15 meter?

JH

Talgo på vej til Danmark
Af bjergged. 21/12-23, 20:13.
Citat fra: Jens Hansen Dato 21/12-23, 19:54En dør for hvert 15 meter?

Ikke som sådan. Der er generelt et dørparti pr. vogn (13,3m), men der hvor stammen spejler sig er der noget der ligner 20m mellem dørene. Og I styrevognen bliver der vist slet ingen dør, ud over den til lokofører.

Citat fra: banemanden Dato 21/12-23, 08:47
Citat fra: andersj Dato 20/12-23, 22:14
Citat fra: banemanden Dato 20/12-23, 20:53
Citat fra: andersj Dato 20/12-23, 18:25Ifølge en spotter på Drehscheibe Online har transporten passeret Maschen her klokken 16. Om den overnatter et sted i Schleswig Holstein eller fortsætter direkte til Padborg/Taulov ved jeg ikke.

De bliver i Maschen og kører videre mod Padborg ved 3 tiden. Ankomst i Padborg 7:15 :)

Det er trange kår for fotograferne med de køretider på årets næstkorteste dag.
¨

Der var forlydender om, at der stod fotografer klar på Padborg i en sådan grad, at toget faktisk kom en anelse forsinket afsted mod Taulov :) Er spændt på at se de gode skud folk fik.

Toget afgik fra Padborg kl. 08:25. Planmæssig afgangstid var kl. 09:15.

Gå op Sider: 1 ... 3 4 [5]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak