Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Snälltåget vil køre Helsingør-Aarhus fra K27
Gå ned Sider: 1 ... 3 4 [5]
Som udgangspunkt skal der jo være plads i det tog man bliver ombooket til, men mon ikke Snälltåget nok skal kunne finde ud af at få det til at fungere med at booke folk over. Har folk en mobilbillet er det jo bare at sende dem en SMS med en ny billet til et DSB-tog

Snälltåget vil køre Helsingør-Aarhus fra K27
Af Niels Munch. 21/02-24, 17:28.
Seneste redigering: 22/02-24, 10:16 af Tommy Nilsson
Citat fra: andersj Dato  1/01-24, 12:40Jernbanenævnet har den 24. oktober 2023 offentliggjort en "Anmeldelse af ny planlagt passagerrute" fra Snälltåget.

Den 20.02.2024 afholdt IDA Rail et webinar "Snälltågets planer for trafik gennem og i Danmark" ved Marco Andersson, kommerciel chef for Snälltåget.

Webinaret, hvorunder der blev berettet om den nuværende trafik og ikke mindst planerne og visionerne for fremtiden, hvor vi måske allerede i 2027 kan komme mellem Aarhus og København med en ny operatør, kan nu ses her: https://videos.ida.dk/media/Sn%C3%A4llt%C3%A5gets+planer+for+trafik+gennem+og+i+Danmark/1_aaq1qjs9 .

M.v.h.
Niels

Jeg så Snälltoget med en vogn på Hellerup Station lørdag formiddag, på vej nordover. Er der allerede startet prøvekørsler på Kystbanen?
Desværre nåede jeg ikke at tage et billede.

Citat fra: Peter Dato 22/04-24, 13:58Jeg så Snälltoget med en vogn på Hellerup Station lørdag formiddag, på vej nordover. Er der allerede startet prøvekørsler på Kystbanen?
Desværre nåede jeg ikke at tage et billede.
Nej. Ikke til Aarhus. De starter til maj at kører København-Stockholm et par gange om dagen. Der er en anden tråd om netop om det.

Jeg skriver Kystbanen. Hvornår er den nået til Aarhus?

Gå op Sider: 1 ... 3 4 [5]
DSB MZ 1455Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak