Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane i de seneste dage
Godaften i forummet.

I den sidste uges tid er jeg kommet forbi byggeriet af Hovedstadens Letbane, og her er et par billeder.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved den kommende endestation Ishøj station er man ved at lægge rilleskinner i betonprofilerne. Kurveskinnerne er til kurven i
krydsningen af Vejlebrovej. 26.12.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Brøndbyvester set mod syd. 29.12.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Rødovre Nord, set mod nord, 27.12.2023. Så vidt jeg kunne se, mangler der endnu nogle sporforbindelser over den vestlige bilkørebane, før teststrækningen mellem remisen og Glostrup station er 'intakt'.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nordre Ringvej umiddelbart nord for det kommende stoppested Rødovre Nord, 27.12.2023. På strækningen mellem remisen og krydset Lyskær/Nordre  Ringvej er der opstillet køreledningsmaster. På teststrækningen mangler så vidt jeg kan se kun køreledningsmaster på 'sidebanen' mellem Glostrup station og sportrekanten på brorampen på Søndre Ringvej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Gladsaxe Trafikplads, set mod vest. 30.12.2023.

v.h.
Ottoemil

 

Som beboer i Lyngby ser jeg virkelig frem til at Letbanen står færdig. Fire år med afspærringer overalt (i blæsevejr virkelig over alt - de vælter rundt i dag) er ved at være meget belastende.

Gå op Sider:[1]

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak