Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Pris for spærring af bane
Gå ned Sider: 1 [2]
Pris for spærring af bane
Af mpp. 11/01-24, 23:08.
Antagelsen om at håndværkere ikke kører med tog (eller cykel) til byen kommer vel an på hvad slags håndværkere de er. Er man på nogle af de store byggerier er arbejdsstedet givetvist byggepladsen og så har man sit grej der og så har de et par biler til at hente hvad de måtte have brug for. Jeg ville umiddelbart tænke, at andelen af håndværkere i bil ind mod de store byer er lavere end i resten af landet og så kan et nedbrud på en togstrækning jo sagtens medføre udfordringer for vores byggerier.

Pris for spærring af bane
Af TWB. 12/01-24, 05:11.
Citat fra: mpp Dato 11/01-24, 23:08Antagelsen om at håndværkere ikke kører med tog (eller cykel) til byen kommer vel an på hvad slags håndværkere de er. Er man på nogle af de store byggerier er arbejdsstedet givetvist byggepladsen og så har man sit grej der og så har de et par biler til at hente hvad de måtte have brug for. Jeg ville umiddelbart tænke, at andelen af håndværkere i bil ind mod de store byer er lavere end i resten af landet og så kan et nedbrud på en togstrækning jo sagtens medføre udfordringer for vores byggerier.
Må anbefale at du en hverdagsmorgen fra kl. 05.30 kører ind ad Sydmotorvejen og studerer antal af varevogne fra tømrer, VVS, elektriker, maler, gulvbelægning og murere.

Så ville de at at omkring 25% af køretøjerne kører med reklamerne fra sådanne.

Hvor mange "håndværkere " som ellers bor udenfor Hovedstadsområdet og arbejder som alm. ansat i virksomheder har jeg ingen ide om.
Blot er antal af produktionsvirksomheder faldet.

Pris for spærring af bane
Af Krabsen. 12/01-24, 08:42.
Citat fra: TWB Dato 12/01-24, 05:11
Citat fra: mpp Dato 11/01-24, 23:08Antagelsen om at håndværkere ikke kører med tog (eller cykel) til byen kommer vel an på hvad slags håndværkere de er. Er man på nogle af de store byggerier er arbejdsstedet givetvist byggepladsen og så har man sit grej der og så har de et par biler til at hente hvad de måtte have brug for. Jeg ville umiddelbart tænke, at andelen af håndværkere i bil ind mod de store byer er lavere end i resten af landet og så kan et nedbrud på en togstrækning jo sagtens medføre udfordringer for vores byggerier.
Må anbefale at du en hverdagsmorgen fra kl. 05.30 kører ind ad Sydmotorvejen og studerer antal af varevogne fra tømrer, VVS, elektriker, maler, gulvbelægning og murere.

Så ville de at at omkring 25% af køretøjerne kører med reklamerne fra sådanne.

Hvilket så - uanset optællingens evt. validitet - ikke siger et kvidder om, hvor mange der ved afbrydelse af/uregelmæssigheder i togdriften bliver forsinket med deraf følgende tab af arbejdstimer, indkomst eller omsætning.


Pris for spærring af bane
Af TWB. 12/01-24, 09:17.
Citat fra: Krabsen Dato 12/01-24, 08:42
Citat fra: TWB Dato 12/01-24, 05:11
Citat fra: mpp Dato 11/01-24, 23:08Antagelsen om at håndværkere ikke kører med tog (eller cykel) til byen kommer vel an på hvad slags håndværkere de er. Er man på nogle af de store byggerier er arbejdsstedet givetvist byggepladsen og så har man sit grej der og så har de et par biler til at hente hvad de måtte have brug for. Jeg ville umiddelbart tænke, at andelen af håndværkere i bil ind mod de store byer er lavere end i resten af landet og så kan et nedbrud på en togstrækning jo sagtens medføre udfordringer for vores byggerier.
Må anbefale at du en hverdagsmorgen fra kl. 05.30 kører ind ad Sydmotorvejen og studerer antal af varevogne fra tømrer, VVS, elektriker, maler, gulvbelægning og murere.

Så ville de at at omkring 25% af køretøjerne kører med reklamerne fra sådanne.

Hvilket så - uanset optællingens evt. validitet - ikke siger et kvidder om, hvor mange der ved afbrydelse af/uregelmæssigheder i togdriften bliver forsinket med deraf følgende tab af arbejdstimer, indkomst eller omsætning.


Enig.
Så måske vi ALLE blot skulle være enige om at det oprindelige spørgsmål IKKE kan bespares.

Dine egne indlæg har jo heller ikke kastet lys over spørgsmålet.

Pris for spærring af bane
Af Krabsen. 12/01-24, 09:24.
Citat fra: TWB Dato 12/01-24, 09:17
Citat fra: Krabsen Dato 12/01-24, 08:42Hvilket så - uanset optællingens evt. validitet - ikke siger et kvidder om, hvor mange der ved afbrydelse af/uregelmæssigheder i togdriften bliver forsinket med deraf følgende tab af arbejdstimer, indkomst eller omsætning.
Enig.
Så måske vi ALLE blot skulle være enige om at det oprindelige spørgsmål IKKE kan bespares.
Hvilket vel ikke desto mindre er, hvad du prøvede at gøre i dit første indlæg i tråden 😉

Pris for spærring af bane
Af TWB. 12/01-24, 09:37.
Citat fra: Krabsen Dato 12/01-24, 09:24
Citat fra: TWB Dato 12/01-24, 09:17
Citat fra: Krabsen Dato 12/01-24, 08:42Hvilket så - uanset optællingens evt. validitet - ikke siger et kvidder om, hvor mange der ved afbrydelse af/uregelmæssigheder i togdriften bliver forsinket med deraf følgende tab af arbejdstimer, indkomst eller omsætning.
Enig.
Så måske vi ALLE blot skulle være enige om at det oprindelige spørgsmål IKKE kan bespares.
Hvilket vel ikke desto mindre er, hvad du prøvede at gøre i dit første indlæg i tråden 😉

Muligt - men du formåede at udstille en total mangel på indsigt i hvad kørsel på motorvej kan indebære.
Hav en god weekend og forebered dig til ren kongelig "underholdning" de næste 3 døgn.

Gå op Sider: 1 [2]
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak