Citat fra: anho Dato 30/01-24, 17:471. Viktoria, jeg er ikke lige sikker på om det er blevet skrevet tidligere, men jeg kan i hvert fald ikke finde det lige nu - men hvad er dine tanker for udfletning øst for Roskilde? Jeg tænker at man er nødt til at lave et fly-over eller en dive-under, især nu hvor de to nordlige spor (efter planen) skal ombygges til S-tog.
2. I Slangerup ser dit forslag ud som om det bruger banegraven i den østlige side - men vest for stationen kommer man jo nok til at skulle ekspropriere nogle huse, uanset hvordan man vender og drejer det.
3. Jeg kan også meget godt lide din løsning for Lynge - den vil også tillade en eventuel forlængelse af S-togene fra Farum til Slangerup en dag (hvilket så ville kræve CBTC installeret på lokalbanens tog, men det skulle ikke være umuligt.) Det ville dog kræve nedrivning af omkring 15 huse, og nok også kompensation for støj til en række yderligere.
4. Det eneste valg jeg synes er lidt underligt er stationen øst for Uvelse. Den ser ud til at ligge over en kilometer fra nærmeste bebyggede område (ud over en enkelt industribygning og et par gårde), og den ser heller ikke rigtig ud til at have en god beliggenhed for en park-and-ride station. Måske ville banen have bedre samfundsøkonomi hvis man udelader den station? Eller gør bindingerne på grund af enkeltsporing at det alligevel ikke ville spare tid?
1.
Spor 6 og 7 forlænges med et femte hovedspor frem til Trekroner. Her krydser Ølstykkebanen Vestbanen på en sporbærende bro. Umiddelbart efter har Ølstykkebanen samme højdeplacering, som motorvejen, hvorfor den følger motorvejen de næste 500 m.
Det er beskrevet dybere i et tidligere svar, inden der kom "ævl" om HH-forbindelsen og støj.
2.
Jep, den benytter banegraven øst for Slangerup station, som i dag er en vej.
Her skal to lagerbygninger og to(tre) parcelhuse afkortes/fjernes, og vejen omlægges 100 m nordligere.
Vest for hovedgaden, skal der fjernes en 10-15 huse. (Finder min note med præcise tal senere)
4.
Oprindeligt havde jeg ikke indtænkt Uvelse, men min grafiske køreplan gik ikke op i nordenden af banen, men en (teknisk)krydsningsstation ved Uvelse løste problemet.