Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Igen igen - Letbane eller sporvogn?
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Steff Dato 25/01-24, 13:49Hvem husker ikke letbanen med linje 19 i selvstændig tracé med stenballast hen over "Prærien"!! ;D  Altså ikke nogen nyhed

Det er vi nok flere, der ikke gør???  ???

..muligvis fordi man er jyde..

Kære Ivar

Mit ordvalg har da INTET at gøre med en fotoreportage, der prøver at være en naturlig del af trådens forsøg på, at vise forskellige skinnebårne køreretøjstyper og navne, på hvad det så end er, der er ved at blive bygget. Så det må du have misforstået ;D
Det er min kommentaer til alt det - efter min mening -  "ævle bævle snak" der efterhånden er i tråden, om det er en sporvej, letbane, eller andet udenlandsk udtryk om Ring 3 forbindelsen fra Ishøj og til Lundtofte. Ikke andet.
Altså, man bliver ved man at diskutere, vende og dreje et udtryk - og bliver ved med at tilføje - og hvor jeg så tillader mig at give mit besyv med om, hvad jeg efterhånden synes om emnets indhold og relevans. Der bliver jo IKKE ændret et komma, hos ejerkredsen af banen, vel?

Ad Krabsen:

Ja, det er "Københavneri" at vide dette om et stykke Københavnsk skinnevej, der jf. flere af de nuværende definitioner burde have været omtalt som en "Letbane" ;) Det vidste man nok bare ikke dengang. Altså lidt ironi håber jeg, dem der har kendskab til denne historie forstår!

Steff

Tillad mig at illustrere vores "ævle-bævle" via dette billedlink: https://vognstyrer.dk/Sporvogne/KS/Linje%2019/Foto/Bispeengen1.htm . Så kan den enkelte beskuer gøre op med sig selv, hvad denne strækningsstump kan kaldes.

At evt. hukommelse ikke måtte slå til kan skyldes, at linje 19 blev omstillet til busdrift pr. 1. november 1964.

M.v.h.
Niels

Igen igen - Letbane eller sporvogn?
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 25/01-24, 19:38.
Eller her:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Linie 19 på vej over "Prærien".

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak