Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- EUs tredje og foreløbig sidste runde af midler til "military mobility" er uddelt
https://cinea.ec.europa.eu/system/files/2024-01/List%20of%20selected%20proposals_FINAL.pdf

Og der kom sørme penge til overhalingssporene ved Kalvebod, der så formentlig nu kan laves som "den rigtige" løsning, med et overhalingsspor på hver side af hovedsporet, så der ikke skal yderligere togbevægelser på tværs.

Og selv om det er lidt pudsigt, at EU opgraderer jernbanen til militære formål, så burde der jo nok med en større dansk strategi for jernbanen (især jernbanegods), være masser af projekter, der vil kunne være med i "konkurrencen", skulle der komme en runde fire...

Lasse

€42,77 mio. Det er dælme mange penge...

Hvad går projektet ud på? Nieveaufri udfletning?

Mvh
MM

Citat fra: MadsMikkel80 Dato 25/01-24, 09:22€42,77 mio. Det er dælme mange penge...

Hvad går projektet ud på? Nieveaufri udfletning?

Mvh
MM
Anlæg af to overhalingsspor (til 1000 meter godstog) nord hhv syd for de eksisterende spor mellem Kalvebod og København Syd (Vigerslev) samt transversaler i begge ender (i niveau), så man kan bruge overhalingssporene i begge retninger. På denne vis, kan godstog bedre indpasses i den øvrige trafik og ved en "Ring Syd" forbindelse (Roskilde - Kastrup) vil godstogene ikke holde i vejen, hvis de ikke lige kan komme videre.

Lasse

EUs tredje og foreløbig sidste runde af midler til "military mobility" er uddelt
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 25/01-24, 10:40.
Seneste redigering: 25/01-24, 10:49 af Per Holm
Løsningsmulighed O-4 vil indebære både overhalings- og vendesporsmulighed idet der forudses en personaleperron (køremandsbro) mellem overhalingssporene.

Her illustreret med Trafikstyrelsens høringsmateriale som vi i starten af oktober drøftede: https://www.trafikstyrelsen.dk/vvm-liste/2023/sep/sund-and-baelt-ansoeger-om-at-etablere-et-baneanlaeg-mellem-kalvebod-og-ny-ellebjerg

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider:[1]
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak