Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn udstedt januar 2024
Et nyt år er startet, så vi lægger ud med en ny tråd.

Link til dataudtræk januar 2024:

https://thomas-boberg-nielsen.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Jernbane/Andet/Andet+II/Toganmeldelser/2024/01/2024-01.xlsx

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn udstedt april 2024 (+ "øf")
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. I dag 14:18.
Seneste redigering: I dag 14:22 af Thomas Boberg Nielsen
Link til dataudtræk april 2024:

https://thomas-boberg-nielsen.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Jernbane/Andet/Andet+II/Toganmeldelser/2024/04/2024-04.xlsx

Den opmærksomme læser vil opdage, at TA 5789 af 16. april 2024 (det var den, der muliggjorde DB Cargo Scandinavias "prøvekørsel" til/fra Hirtshals) ikke er med på listen. Det bestyrker mig endnu en gang i troen på, at enten har Banedanmark ikke styr på deres sagsbehandling eller også forsøger de bevidst at holde dokumenter tilbage. Jeg har sendt dem et "trusselsbrev", hvori jeg giver udtryk for, at jeg overvejer at klage til Transportministeriet (det plejer at hjælpe). Banedanmark har stillet i udsigt, at jeg kan forvente et svar i slutningen af næste uge. Det svar vil formentlig indeholde den sædvanlige sludder for en sladder (det er absolut ikke første gang, at Banedanmark ikke har styr på toganmeldelserne). Jeg overvejer stadig, om jeg orker at tage kampen.

Jeg har i øvrigt endnu engang foreslået Banedanmark at lægge alle toganmeldelser ud på nettet (bortset fra de få toganmeldelser, der er omfattet af fortrolighed). Det vil spare Banedanmark for megen tid og besvær.

Og til de, der mener, at jeg er komplet idiot: Det er nu engang Folketinget (ingen over og ingen ved siden af), der har besluttet at vedtage en lov om offentlighed i forvaltningen - en lov som Banedanmark selvfølgelig skal overholde - også når det gælder noget så perifært som toganmeldelser. Få nu lagt de toganmeldelser ud på nettet.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Gå op Sider:[1]

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak