Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane, køreledningsarbejder
Goddag i forummet
I den sidste uges tid er jeg kommet forbi den kommende teststrækning mellem Glostrup station og remisen ved Rødovre Nord.
Her er et par billeder af arbejderne med køreledningsanlægget.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
På rampen mellem Søndre Ringvej og Glostrup station blev der arbejdet med køreledningsmaster. Stoppemaskinen Lillan var også i gang. Jeg står på Ringvejsbroen og fotograferer mod øst. 8.2.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der monteres udliggere. Søndre Ringvej ved Ringvejskrydset i Glostrup, set mod nord, 1.2.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nordre Ringvej mellem Ringvejskrydset og Glostrup Hospital, set mod nord. 1.2.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nordre Ringvej set mod nord med det kommende stoppested Glostrup Hospital Ringhospitalet i baggrunden. 3.2.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nordre Ringvej set mod syd, umiddelbart syd for broerne over Frederikssundsmotorvejen. 8.2.2024.

v.h.
Ottoemil

 

Hej Ottoemil,

Tak for din utrættelige fotodokumentation fra letbanebyggeriet. Må jeg kvittere med dette Glostrup-billede:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Glostrup, ringvejskrydset set fra syd-vest. Forenede Rutebilers røde bus (Scania Vabis/Sorø 1950) på linje 119 svinger fra Ring 3 til Hovedvejen på sin vej til Glostrup Station, 1958. Fotograf: Ukendt. Glostrup Arkiv / Byhistorisk Hus - Nummer: B10377.

Ruten Buddinge-Gladsaxe-Herlev-Glostrup ad Ring 3 blev oprindelig drevet af "De Grønne Buser", som i 1952 indgik i I/S Forenede Rutebiler. Her blev de røde - og sidenhen HT-/MOVIA-gule.

Men nu bliver den kollektive trafik ad Ring 3 så grøn igen .....

Bedste hilsener
Niels

Hovedstadens Letbane, køreledningsarbejder
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 10/02-24, 23:30.
I den anden ende (Lundtofte) er der store strækninger hvor der end ikke er lagt skinner endnu.

Hovedstadens Letbane, køreledningsarbejder
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 11/02-24, 10:52.
Der er vel i teorien også kun 90 dage til testen kørsel starter. Sommeren 2024.
Det glæder mig at se de arbejder fra eget areal. Så mindre afspærring?
PS tak for de fine fotos

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak