Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Nogle der spiller Nimby Rails
Gå ned Sider:[1] 2 3
Er der nogle her inde der spiller Nimby Rails

Har ikke prøvet det før, men tak for tippet. Endelig kan vi få højhastighedstog med spisevogn på Kystbanen :)

Nej men jeg spiller Transport Fever 2 som er lidt mere realistisk  :)

Citat fra: mgameing123 Dato 21/02-24, 13:47Nej men jeg spiller Transport Fever 2 som er lidt mere realistisk  :)
tja, realisme i togspi l kan man diskutere længe. Hvis det er god grafik, der er det vigtigste, så er det nok Transport Fever, der ligger i top. Men hvis det snarere er korrekt simulering af passagerflow, så er NimbyRails og Simutrans Extended nok de mest realistiske, der findes. Specielt med køreplaner, hvor man indtænker forbindelser på lavfrekvente ruter er NimbyRails meget realistisk.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Nogle der spiller Nimby Rails
Af RasmusR. 22/02-24, 16:44.
Seneste redigering: 22/02-24, 16:53 af RasmusR
Lidt Nimby Rails har man vel spillet. Jeg har desværre fået slettet alle mine linjer og tog, jeg havde ellers fuldt IC, RE, S-tog og lokalbanerne i Nordsjælland i real time... Joh, der er gået nogle timer.

Nåja, og lidt ekstra spor og forbindelser er det også blevet til. Fx Kattegat, Midtbanen og shunt syd om Ringsted...

Det er faktisk imponerende når det er implementeret, at se hvor tætte køreplanerne er lavet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Kan se det står på dansk. Er der dansk sprog i det? i så fald har jeg ikke fundet det. Og findes der en dansk manual?

Citat fra: RasmusR linkattach id=8975]Skærmbillede 2024-02-25 150706.jpg[/attach]=msg=16164 date=1708616649 ]
Lidt Nimby Rails har man vel spillet. Jeg har desværre fået slettet alle mine linjer og tog, jeg havde ellers fuldt IC, RE, S-tog og lokalbanerne i Nordsjælland i real time... Joh, der er gået nogle timer.

Nåja, og lidt ekstra spor og forbindelser er det også blevet til. Fx Kattegat, Midtbanen og shunt syd om Ringsted...

Det er faktisk imponerende når det er implementeret, at se hvor tætte køreplanerne er lavet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Cool jeg er selv ved at bygge danmark i spillet

men Rasmus R vil da ger høre lidt mere om hvad tog metriale du have valgt

Hej

Jeg er også gået i gang med Danmark, som opstartsprojekt har jeg "kun" lavet 920R (Frederiksværksbanen), som dog nu både kan køre fuld rigtig køreplan med stoptog og eksprestog i hele ugen uden problemer, hvor også alle togene kører korrekt i depot om aftenen og ud igen om morgenen.
Rasmus hvis du spiller på Steam er der massere af danske modeller i værkstedet du kan tilføje. Til 920R brugte jeg derfor en Coradia Lint 41 som (selvfølgelig) kan holde køreplanen: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2808975054

Citat fra: Emil.Joergensen Dato 26/02-24, 08:21Hej

Jeg er også gået i gang med Danmark, som opstartsprojekt har jeg "kun" lavet 920R (Frederiksværksbanen), som dog nu både kan køre fuld rigtig køreplan med stoptog og eksprestog i hele ugen uden problemer, hvor også alle togene kører korrekt i depot om aftenen og ud igen om morgenen.
Rasmus hvis du spiller på Steam er der massere af danske modeller i værkstedet du kan tilføje. Til 920R brugte jeg derfor en Coradia Lint 41 som (selvfølgelig) kan holde køreplanen: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2808975054

Har du mulighed for at vise nogle nærbilleder fra nogle af stationerne?

Jeg må indrømme at mit er ikke lave efter rigtig køreplan. Da jeg har den holdning at jernbanen er for langsom i Danmark. Så jeg laver små ting om her og der så den bliver som den burde se ud i dag. Jeg bygger de ting som vores politikere ikke kan finde ud af at lave hehe jeg retter skinner lidt ud så de kan nå 200 til 250 km/t

Jeg er ved at lave københavn Esbjerg som ic tog med ice4 som tog og det er lykkes mig at kun køre turen på ca 2 timer og 20 minutter så er der også regnet ekster tid med til forsinkelse. Dsb tag turen på 3 Timer og 4 minutter

Jeg har også lavet en opgraderet version at doubledæker vognen hvor de kan køre 200km/t

Nogle der spiller Nimby Rails
Af Emil.Joergensen. 27/02-24, 09:44.
Seneste redigering: 27/02-24, 09:48 af Emil.Joergensen
Citat fra: Frank Poulsen Dato 26/02-24, 16:52Har du mulighed for at vise nogle nærbilleder fra nogle af stationerne?

Jeg er i gang med Gribskovbanen nu - jeg vil gerne færdiggøre det nordsjællandske lokalbanenet før jeg giver mig i kast med enten Kystbanen eller Nordbanen efterfølgende. Her forvente jer at køreplanerne bliver en noget større opgave at efterskabe ;)

Så Hillerød ser lidt tom ud, men alle perroner og depotspor er gjort klar til S-bane også. Jeg valgte at lave Hillerød som den bliver efter ombygning, hvilket bliver "sjovt" at få til at fungere med de nuværende køreplaner... (hvilket stadig er mit mål)
Billeder af Hillerød og Hundested:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Nogle der spiller Nimby Rails
Af RasmusR. 27/02-24, 12:22.
Seneste redigering: 27/02-24, 12:26 af RasmusR
Citat fra: dennis kruse pedersen Dato 25/02-24, 15:46men Rasmus R vil da ger høre lidt mere om hvad tog metriale du have valgt

Nu har jeg som sagt fået slettet alle tog og linjer, men jeg havde Lint til Lokalbanen, SA til S-tog, MF og ER til IC og RE. Der var også blandet DD ind i driften, men jeg husker ikke præcis hvor de kørte.

Jeg havde mange flere tog end der er i virkeligheden, da det var nødvendigt ift. at have tog på hånden til alle afgange om morgenen de rigtige steder. De skulle jo også gerne kunne rumme alle pax - her er virkeligheden noget mere optimeret end spillet behøver være. Mine perroner er generelt også længere end IRL.

Det er skam et puslespil at styre jernbanen i et helt land... :-) Fx går det op for en, hvor vigtigt det er at have spor til vending af tog de rigtige steder.

Noget af det jeg gik lidt kold på, var at alle linjer med alle afgange var lagt ind manuelt. Dvs. hvert stop var linket til den enkelte perron og de enkelte signaler. Når man så ønskede at udvide en station, var det let at få slettet nogle perroner/signaler i konstruktionsfasen, hvilket gav kuk i en masse linjer. Så var det forfra med at redigere alle linjer og afgange igen. Jeg efterlyste en slags placeholder for perron/signaler i forum, men formåede ikke rigtig at trænge igennem til udvikler - som ellers er meget aktiv og lydhør.

Gå op Sider:[1] 2 3

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak