Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Nogle der spiller Nimby Rails
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Jeg kan ikke få lavet en præcis køreplan med egne tider. Kun det automatik. Eller ved manual er det kun første station på linien jeg kan give en tid, ikke resten.

Citat fra: Frank Poulsen Dato  2/03-24, 18:02Jeg kan ikke få lavet en præcis køreplan med egne tider. Kun det automatik. Eller ved manual er det kun første station på linien jeg kan give en tid, ikke resten.

Jeg tror jeg ved hvad du ville vis du vil have en præcis køre plan så skal du gå inde på line du har lavet. Men så skal du der efter klik på den station ned i den liste af station du har. Når du klikker på den så skal du kun få en ekstra menu frem hvor du så kan indtil den tid tog bruger for at kom fra station a til b for at det vil passe med køre plan så kan du så klik på station for at se om det så vil passe den tid du har angivet. Håber det giver mening

Citat fra: Frank Poulsen Dato  2/03-24, 18:02Jeg kan ikke få lavet en præcis køreplan med egne tider. Kun det automatik. Eller ved manual er det kun første station på linien jeg kan give en tid, ikke resten.

Hej Frank

Jeg forstår godt din forvirring, jeg synes også det var svært lige at greje, så jeg er rigtig glad for at jeg startede med en så lukket bane som Frederiksværksbanen.

Det forvirrende er at du netop ikke kan bygge en køreplan (på minutter eller sekunder) gennem linjen. Du kan kun angive et fundament for automatisk drift. Men du kan selvfølgelig godt lave lige så præcis og stringent køreplan du har lyst til, med så mange variationer osv. du måtte lyste. Jeg gjorde det ved at tage linjen, sætte afgangstidpunkt (T) til et fast tidspunkt (eks. 00:00:00 el. lign), og så for hvert enkelt stop efterfølgende manuelt ændre afgangstiderne på disse. Min linje havde en minimumsstop på 00:00:10, og simulationen beregner selv hvor lang tid det vil tage det litra der kører linjen at komme fra station til station. Så hvis jeg ændrer afgangstidspunktet justerer den blot ventetiden op (kan ikke være under minimumsstop), og hvis toget bliver forsinket vil det indhente køreplanen ved at afkorte stoptiden.

Når du så tildeler et tog en ordre om at køre på linjen, og sætter det korrekte tidspunkt for afgang fra første station, bliver køreplanen virkeliggjort.

På billede 1 er ankomsten beregnet til at være 00:11:27 efter afgang fra første station (Hundested Havn), og jeg har så ændret den manuelt til 00:12:00 efter afgang:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

På billede 2 har jeg så sat et givent tog til at køre den linje og valgt afgang fra Hundested Havn 10:24:00. Så vil afgang fra Dyssekilde fra før også sættes til 10:36:00 altså 00:12:00 senere end afgang fra første station. Det hele ender i denne køreplan for det løb:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Det er meget svært at forklare, men logisk når det lige klikker... Håber det er til mere hjælp end forvirring :)

Citat fra: dennis kruse pedersen Dato 27/02-24, 18:32
Citat fra: RasmusR Dato 27/02-24, 12:22
Citat fra: dennis kruse pedersen Dato 25/02-24, 15:46men Rasmus R vil da ger høre lidt mere om hvad tog metriale du have valgt

Nu har jeg som sagt fået slettet alle tog og linjer, men jeg havde Lint til Lokalbanen,  ind i driften, men jeg husker ikke præcis hvor de kørte.

Jeg havde mange flere tog end der er i virkeligheden, da det var nødvendigt ift. at have tog på hånden til alle afgange om morgenen de rigtige steder. De skulle jo også gerne kunne rumme alle pax - her er virkeligheden noget mere optimeret end spillet behøver være. Mine perroner er generelt også længere end IRL.

Det er skam et puslespil at styre jernbanen i et helt land... :-) Fx går det op for en, hvor vigtigt det er at have spor til vending af tog de rigtige steder.

Noget af det jeg gik lidt kold på, var at alle linjer med alle afgange var lagt ind manuelt. Dvs. hvert stop var linket til den enkelte perron og de enkelte signaler. Når man så ønskede at udvide en station, var det let at få slettet nogle perroner/signaler i konstruktionsfasen, hvilket gav kuk i en masse linjer. Så var det forfra med at redigere alle linjer og afgange igen. Jeg efterlyste en slags placeholder for perron/signaler i forum, men formåede ikke rigtig at trænge igennem til udvikler - som ellers er meget aktiv og lydhør.

Jeg har på metro i københavn har jeg metro toget bare med 6 vogne, SA til S-tog, øresundstog til RE og lokalbaner, og så DD der er modifiseret til at køre 200KM/t til højkapacitets RE ruter, og så et ICE 4 tog med 7 vogne til IC/ICL router

Tak for forsøget. Har ikke fået det til at spille for min hjerne endnu, jeg må prøve videre en anden dag.

Gå op Sider: 1 2 [3]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak