Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- S-togs nye interiør
Gå ned Sider:[1] 2
S-togs nye interiør
Af Theis Andersen. 20/02-24, 20:58.
Det første S-tog i det nye design, SA 8142, kørte i dag på linje Bx.

Jeg synes, det ser mega godt ud, men desværre er de nye sæder meget hårdere.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


S-togs nye interiør
Af KKLD. 20/02-24, 20:59.
Bliver sæderne blødere over tid?

Lidt ligesom en helt ny sofa eller seng.

Citat fra: KKLD Dato 20/02-24, 20:59Bliver sæderne blødere over tid?

Lidt ligesom en helt ny sofa eller seng.
Jeg håber i hvert fald, at sæderne bliver blødere med tiden, men jeg har hørt noget om, at det vist er noget billigere skum, DSB har valgt.


S-togs nye interiør
Af Anders Larsen. 20/02-24, 21:14.
Hvis det er en billig skum de har brugt så bliver den i hvert fald blødere med tiden.


S-togs nye interiør
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 21/02-24, 08:13.
Sædepuderne ser lidt tynde ud, så der er vel ikke meget at være blødt af?

S-togs nye interiør
Af Togiudlandet. 21/02-24, 08:38.
Som jeg husker "hamsterne" da de blev sat i drift, så var sæderne også enormt hårde - især sammenlignet med 2G-s-togenes meget bløde sæder. Mon ikke det bare er fordi sæderne er helt nye og de lige skal "siddes" til.

S-togs nye interiør
Af Nordexpress. 21/02-24, 15:10.
AARRGHH - ÅÅÅHHH -
gråt-i-gråt, hvor idéforladt.
Et sandt tilbageskridt i forhold til det blå sædebetræk.
Svært at se, hvor forebyggelse af evtl. hærværk ved hjælp af kraftige farver har fundet plads. Mærkeligt.

S-togs nye interiør
Af GHolm. 21/02-24, 16:20.
Citat fra: Nordexpress Dato 21/02-24, 15:10AARRGHH - ÅÅÅHHH -
gråt-i-gråt, hvor idéforladt.
Et sandt tilbageskridt i forhold til det blå sædebetræk.
Svært at se, hvor forebyggelse af evtl. hærværk ved hjælp af kraftige farver har fundet plads. Mærkeligt.

Dert er vel et spørgsmål om hvad der er moderne. Stærke farver som de gamle blå sæder var og er dybt forældede i deres design.
Og så er det selvfølgelig subjektivt. Jeg synes f. eks. at det nye design er meget flottere end det gamle. Sådan er man så forskellige.

S-togs nye interiør
Af anho. 21/02-24, 16:56.
Jep, jeg er personligt meget glad for det nye udseende. Turkis var virkelig en "tidlige 00'ere"-farve, men som alle modefarver holder den ikke længe før den bliver noget uddateret at se på. Det hjalp heller ikke at alle de indvendige farver var enten blå, turkis, eller grå. Det gav et meget koldt udseende, og jeg har aldrig rigtig brudt mig om den matte turkis de brugte i toget.

Afdæmpede grå farver giver et meget mere afslappet udtryk, og den røde farve på indersiden af dørene virker nu engang mindre aggressiv end den tidligere turkis farve, især fordi det nu kun er dørene der har en kraftig farve. Ren grå giver også et lidt 'varmere' udtryk end de blå farver som de erstattede. Jeg kunne dog godt have ønsket mig lidt mere farve på interiøret, omend det skulle være afdæmpede, lyse farver.

S-togs nye interiør
Af jacobchristensen. 21/02-24, 19:04.
Mit spørgsmål er hvor gafitti-sikkert det nye interiør er. Jeg kan simpelthen ikke mindes i nyere at have kørt med et S-tog hvor indervæggene ikke var plastret til med tags. Grå flader er tilsyneladende alletiders til at skrive på.

S-togs nye interiør
Af PD Hansen. 22/02-24, 11:22.
DSB's kundechef oplyser at:

"sæderne også [har] fået mere skum i sig, så de forhåbentlig bliver mere behagelige at sidde på"

https://www.tv2kosmopol.dk/metropolen/to-roede-streger-paa-s-togenes-saeder-skal-nu-aendre-de-rejsendes-vaner

S-togs nye interiør
Af Mik. 22/02-24, 12:21.
Citat fra: Theis Andersen Dato 20/02-24, 20:58Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

De har simpelthen markeret tre pladser på sædet med røde striber.

Mon de håber at det får folk til at rykke sammen i myldretiden?

S-togs nye interiør
Af mss. 22/02-24, 12:24.
Tak for billederne Theis,

Det ser skidegodt ud, synes jeg  ;D

Den bedste graffitisikring af væggene er desværre at lade dem være i den farve de har og jævntligt rense dem for skriblerierne... Hvis først man maler eller folierer panelerne bliver de slidte på rekordtid.

At sæderne er hårde kommer ikke bag på mig. Det var de også dengang de var nye. Dem skal vi nok få siddet til  ;)

Har toget også fået nye skilte -eller er der stadig kun et enkelt prøvetog med dem? Jeg har endnu ikke set det i virkeligheden.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

S-togs nye interiør
Af Mik. 22/02-24, 12:24.
Citat fra: Mik Dato 22/02-24, 12:21De har simpelthen markeret tre pladser på sædet med røde striber.

Mon de håber at det får folk til at rykke sammen i myldretiden?

Det gør de åbenbart, jf. linket i indlægget før mit:
Citat fra: PD Hansen Dato 22/02-24, 11:22https://www.tv2kosmopol.dk/metropolen/to-roede-streger-paa-s-togenes-saeder-skal-nu-aendre-de-rejsendes-vaner

Så krydser jeg fingre for at de får ret.

S-togs nye interiør
Af mss. 22/02-24, 12:27.
Citat fra: Mik Dato 22/02-24, 12:21De har simpelthen markeret tre pladser på sædet med røde striber.

Mon de håber at det får folk til at rykke sammen i myldretiden?

Det gør mange folk i forvejen. Men det er nok meget smart at indikere muligheden på den måde.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Gå op Sider:[1] 2

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak