Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Stoholm har fået en ny "Stationsforstander" (+1 foto)
Den tidligere "Stationsforstander" som var skåret af stammen fra et træ ved adgangsvejen til Stoholm station forsvandt for nogle år siden.
I dag ser jeg så at de har et en ny "Stationsforstander.
Denne udgave er skåret i 2022 af kunstneren Dorthe Hedensted Lund.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
"Stationsforstanderen" i Stoholm, udført af kunstneren Dorthe Hedensted Lund. 28. februar 2024 (tdr)

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Nu vi er ved Stoholm, hva er de videre planer med selve stationsbygningen ????

Den blev jo i sin tid reddet i 11 time....

Citat fra: vollensir Dato 28/02-24, 21:46Nu vi er ved Stoholm, hva er de videre planer med selve stationsbygningen ????

Den blev jo i sin tid reddet i 11 time....

Den står i hvert fald endnu.

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: T. Rithmester Dato 28/02-24, 17:46Den tidligere "Stationsforstander" som var skåret af stammen fra et træ ved adgangsvejen til Stoholm station forsvandt for nogle år siden.
I dag ser jeg så at de har et en ny "Stationsforstander.
Denne udgave er skåret i 2022 af kunstneren Dorthe Hedensted Lund.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
"Stationsforstanderen" i Stoholm, udført af kunstneren Dorthe Hedensted Lund. 28. februar 2024 (tdr)
Kære Thomas.
Fint motiv. Og så er "den nye stationsforstander" i stand til at betjene "spejlægget" med venstre hånd, så højre hånd er frigjort til "andre opgaver/formål". Han passer derfor fint i det, der var god latin i "min baneungdom", nemlig "alsidig personaleanvendelse". I dag skal man være varsom med at bruge den slags betegnelser, for det lugter jo lidt af "personaleudnyttelse". Men jeg vover alligevel.
Bedste hilsener
Ove af Erritsø, "gammel alsidig jernbanemand" 8)   


Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak