Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Åben byggeplads på metrostation Mozarts Plads i dag
Goddag i forummet!

I dag var der åbent hus på metrobyggepladsen på Mozarts Plads. Her er et par billeder.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der var mange interessede gæster. Metroselskabet bød på kaffe og metrokage i ventetiden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Fordeleretagen med kig ned på perronetagen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der er gjort meget ud af udsmykningen af stationen. Kunstneren Christian Schmidt-Rasmussen, som står for kunsten på Mozarts Plads station, var til stede på perronen og fortalte om sit arbejde. Her er et kig fra fordeleretagen fra toppen af rulletrappen til perronen.   

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Perronen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Mozarts Plads set mod sydøst langs Borgmester Christiansens Gade. Trækonstruktionen foran elevatortårnet dækker det, som bliver stationens 'hovedindgang' med rullende trapper mellem gadeniveau og fordeleretage. I dag benyttede vi 'bagindgangen', som ligger i baggrunden til venstre.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Skiltningen i togene er ændret i forventning om åbningen af Sydhavnsstrækningen.

v.h.
Ottoemil

Jeg ser at de også har ændret hvordan M3 vises - nu bukker linjen rent faktisk "hele vejen rundt" i stedet for bare at dreje op og så forsvinde. Jeg har tidligere set folk blive forvirret over M3's "lange" rutediagram i metroen, så det er nok en god ændring.

Stationen ser også meget flot ud. Jeg var lidt skeptisk over for nogle af kunstprojekterne da de først blev annonceret, men det her er i hvert fald blevet meget vellykket.

Citat fra: anho Dato  3/03-24, 18:02Jeg ser at de også har ændret hvordan M3 vises - nu bukker linjen rent faktisk "hele vejen rundt" i stedet for bare at dreje op og så forsvinde. Jeg har tidligere set folk blive forvirret over M3's "lange" rutediagram i metroen, så det er nok en god ændring.

Stationen ser også meget flot ud. Jeg var lidt skeptisk over for nogle af kunstprojekterne da de først blev annonceret, men det her er i hvert fald blevet meget vellykket.
Ja det er meget bedre end før. Får dog lidt OCD af at den blå linje mellem Østerport og Orientkaj ikke "bukker" lidt ned som den gør i den anden ende.

Åben byggeplads på metrostation Mozarts Plads i dag
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 3/03-24, 19:41.
Seneste redigering: 3/03-24, 19:50 af Per Holm
Citat fra: Thomas123 Dato  3/03-24, 19:23Får dog lidt OCD af at den blå linje mellem Østerport og Orientkaj ikke "bukker" lidt ned som den gør i den anden ende.

Hvis M4 forlænges i retning mod Københavns Fisketorv kommer der nok et ændret design når "Trianglen" og "Poul Henningsens Plads" skal flyttes for at få plads til de næste standsningssteder "v/Levantkaj" og "v/Nordhavn C", "v/Krydstogtkaj" eller "v/Fiskerikaj".

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider:[1]
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak