Citat fra: 1993matias Dato 4/03-24, 09:25Mon man har medregnet S-tog i rejselængderne? S-tog er jo netop kendetegnet ved at køre med stort set ens hastighed og høj frekvens, netop som skribenten ønsker. Men at stoppe på alle stationer fra Kalundborg eller Odense eller Nykøbing F giver altså betydelig længere rejsetid. Selv med 2-3 tog i timen tvivler jeg på, at det vil tiltrække flere passagerer end 1 hurtigtog og 2 stoptog i timen. Jeg er dog spændt på at se passagertallene på Kystbanen for 2024. Mit gæt er, at det overordnede passagertal vil være lavere end i 2023, dog med en betydelig stigning på de små, sydlige stationer.
Citat fra: Frank Poulsen Dato 3/03-24, 20:35Ifølge denne artikel skulle det være bedre at bruge mere tid og have ensartet køreplan, frem for nogle hurtigtog og andre standsende. https://ing.dk/holdning/nedlaeg-lyntogene-og-faa-flere-togpassagererDer kan man jo sige vi har et glimrende eksempel på kystbanen... Er der nogen der ved hvordan passagertallet der er udviklet sig siden december hvor man indførte den nye køreplan? Det burde jo ifølge den artikel så stige, men de brokker sig jo ellers voldsomt.
Citat fra: mpp Dato 4/03-24, 22:34Der er vel også den udfordring, at jo længere ruter man kører, jo større er risikoen for at forsinkelser hober sig op. Det kan måske godt give mening at køre 2 IC-tog i timen Odense-Aalborg, men hvis det alligevel kun er 20%, der er gennemkørende gennem Aarhus kunne man jo også overveje at lade togene Aarhus–Aalborg udgå fra Aarhus i et isoleret system.
Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs. Pris 290 kr.
Snälltåget vil køre Helsingør-Aarhus fra K27
Svendborgbanen strategisk analyse
Flensborg uden Indusi