Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Deutsche Bahn - bag kulisserne (TV ZDF)
I aften sender ZDF en dokumentar om DB. Maskerede, anonyme optagelser... så har naturligvis ingen som helst anelse om det er godt eller skidt, men ZDFs dokumentarer plejer at være særdeles sobre.

Udsendelsen starter 20:15, slut 21:00

Ha' en god dag!

Jan

Jeg beklager, men tog chancen... desværre var det forfærdeligt ringe.

Lynhurtige billedklip, larmende baggrunds"musik", plat historie... hoppede fra efter 7 minutter...

Såkaldt moderne "dokumentarisme"  ::)

Undskyld, hvis jeg fik dig til at spilde tiden!  ;D

Citat fra: Jan K. Dato  5/03-24, 23:51Jeg beklager, men tog chancen... desværre var det forfærdeligt ringe.

Lynhurtige billedklip, larmende baggrunds"musik", plat historie... hoppede fra efter 7 minutter...

Såkaldt moderne "dokumentarisme"  ::)

Undskyld, hvis jeg fik dig til at spilde tiden!  ;D

DB følte sig også nødsaget til at udgive denne pressmeddelelse, da mængden af løgne, usandheder, gætværk og vildledninger i programmet var helt ude af kontrol: https://www.deutschebahn.com/de/konzern/Aktuelles/Kritik-an-ZDF-Doku-Die-Insider-Bahn-vom-5-Maerz-2024-oberflaechlich-irrefuehrend-und-unfair-12724746

DB skriver endda at det minder mere om karneval end seriøs journalistik.

Anders

Tak for det link!

Jeg er fuldstændig enig med DB og faktisk lidt "fornærmet" over, at ZDF i det hele taget tillod dette underlødige misk-mask at blive sendt. Langt under, hvad jeg kender som deres standard, f.eks. ZDF History, som jeg har fulgt i årevis.

...

På den anden side erkender DB dog i linket "2024 lag die Verfügbarkeit der Kaffeemaschinen bisher bei 94 Prozent" hvad jeg personligt finder dybt rystende!  :o  ;D

Ha' en god weekend,
Jan

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak