Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Frederikssund - Hillerød
Ved nogen om der var specielle geotekniske problemer, med den "nye" bane mellem Frederikssund og Hillerød, som gav forsinkelser/udfordringer?

Jeg spørger, da jeg arbejdsmæssigt er i gang med et projekt, der delvist kan genbruge lidt af Midtbanens trace.
Jeg kan nok ikke sige meget mere pt, men kunden melder nok noget ud selv på et tidspunkt (skal nok holde øje med offentlige informationer, som der kan vises)

Frederikssund - Hillerød
Af tgsen. 6/03-24, 18:14.
Citat fra: viktoria skov Dato  6/03-24, 13:42Ved nogen om der var specielle geotekniske problemer, med den "nye" bane mellem Frederikssund og Hillerød, som gav forsinkelser/udfordringer?

Jeg spørger, da jeg arbejdsmæssigt er i gang med et projekt, der delvist kan genbruge lidt af Midtbanens trace.
Jeg kan nok ikke sige meget mere pt, men kunden melder nok noget ud selv på et tidspunkt (skal nok holde øje med offentlige informationer, som der kan vises)

Måske til nytte?
https://evp.dk/index.php?page=midtsjallandsbanen----stationer-hillerod---frederikssund

Frederikssund - Hillerød
Af steenth. 6/03-24, 18:31.
Citat fra: viktoria skov Dato  6/03-24, 13:42Ved nogen om der var specielle geotekniske problemer, med den "nye" bane mellem Frederikssund og Hillerød, som gav forsinkelser/udfordringer?

Jeg spørger, da jeg arbejdsmæssigt er i gang med et projekt, der delvist kan genbruge lidt af Midtbanens trace.
Jeg kan nok ikke sige meget mere pt, men kunden melder nok noget ud selv på et tidspunkt (skal nok holde øje med offentlige informationer, som der kan vises)
Det ligner det er noget arkivarbejde, du skal igang med. Ellers hvis der nogle oplysninger om problemer under arbejdet, så er de nok nævnt i Peer Thomassens bog om Midtbanen.

Mvh
Steen

Citat fra: steenth Dato  6/03-24, 18:31
Citat fra: viktoria skov Dato  6/03-24, 13:42Ved nogen om der var specielle geotekniske problemer, med den "nye" bane mellem Frederikssund og Hillerød, som gav forsinkelser/udfordringer?

Jeg spørger, da jeg arbejdsmæssigt er i gang med et projekt, der delvist kan genbruge lidt af Midtbanens trace.
Jeg kan nok ikke sige meget mere pt, men kunden melder nok noget ud selv på et tidspunkt (skal nok holde øje med offentlige informationer, som der kan vises)
Det ligner det er noget arkivarbejde, du skal igang med. Ellers hvis der nogle oplysninger om problemer under arbejdet, så er de nok nævnt i Peer Thomassens bog om Midtbanen.

Mvh
Steen

Fandt denne hjemmeside, som siger at bogen skulle være gjort tilgængelig online på www.midtbanen.dk.
https://midtbanen.wordpress.com/tag/den-midtsj%C3%A6llandske-jernbane/

Den side "www.midtbanen.dk." virker ikke længere

Ved nogen om den stadig er på nettet et eller andet sted?
Alternativt må jeg jo gå på biblioteket.

Citat fra: viktoria skov Dato  6/03-24, 20:26Ved nogen om den stadig er på nettet et eller andet sted?
Alternativt må jeg jo gå på biblioteket.

Du må nok gribe til dit alternativ; bogen blev vistnok fjernet fra nettet p.g.a. et "rettighedsspørgsmål".

Desværre står bogen ikke i min reol, så jeg kan ikke sige, i hvilket omfang strækningen Frederikssund-Hillerød behandles dér.

Ud over en samtidig artikel om banen gennem Hornsherred og især broslagningen over Roskilde Fjord har jeg intet fundet om den aldrig realiserede delstrækning på "Ingeniørens" arkiv: https://danmarkshistorien.ing.dk/titles/ingarkiv/8334 .

Måske du har mere held dér?

M.v.h.
Niels

Frederikssund - Hillerød
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 6/03-24, 22:59.
Noget af traceen blev jo lavet og bruges idag af HFHJ imellem Hillerød og Gørløse.

Citat fra: Michael Deichmann Dato  6/03-24, 22:59Noget af traceen blev jo lavet og bruges idag af HFHJ imellem Hillerød og Gørløse.

Her er, hvad Ingeniøren nr. 15/1926 skrev i en artikel om den ellers færdige Midtbane:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Og så beskæftigede publikationen sig tilsyneladende ikke synderligt med banen, før den blev nedlagt, se i nr. 1/1936, uddrag fra side 12:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]

Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak