Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Efterlysning: Foto af sporskifte i Mogenstrup
Efterlysning: Foto af sporskifte i Mogenstrup
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 15/03-24, 10:40.
I forbindelse med etablering af DSB's nye værksted i Mogenstrup syd for Næstved er der åbenbart blevet ilagt et sporskifte (sporskifte nr. 3) i 1. hovedspor mellem Næstved og Vordingborg. Sporskiftet er "ikke teknisk sikret" og optræder pt. ikke på ORF strækningsoversigten.

Der er udsendt et trafikcirkulære:

https://www.bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/-/media/C5494BD3658C4F72894B85118862B829.ashx

Jeg efterlyser et foto af bemeldte sporskifte - meget gerne taget fra tungespis mod tungerod. Man er velkommen til at vise billedet her eller eventuelt maile det til thomas.boberg.nielsen@gmail.com. Eventuelt ønske om anonymitet imødekommes.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Nu har jeg godt nok ikke været forbi for nylig, men meningen er, at sporskiftet skal lægges i under påskens sporspærring. Samtidig forberedes sporkassen til ilægning af en transversal mellem de to hovedspor, men transversalens sporskifter lægges først i til påske i 2025.

Uagtet manglende sporforbindelse er der lagt en del spor på værkstedsområdet.

Mange hilsener

Jan

Hej

Sporskiftet forventet ilagt i påskespærringen :-)

Mvh Morten

Citat fra: Jan Lundstrøm Dato 15/03-24, 11:34Nu har jeg godt nok ikke været forbi for nylig, men meningen er, at sporskiftet skal lægges i under påskens sporspærring. Samtidig forberedes sporkassen til ilægning af en transversal mellem de to hovedspor, men transversalens sporskifter lægges først i til påske i 2025.

Uagtet manglende sporforbindelse er der lagt en del spor på værkstedsområdet.

Mange hilsener

Jan

Og værkstedet oplyses taget i brug i efteråret 2025.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak