Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- IC 4XX?
IC 4XX?
Af J@n46. 18/03-24, 01:54.
Jeg skal til København i dag og skal med intercitytoget fra Aarhus til Fredericia med skift til toget videre mod København.

Det har tognr. IC 436. Er det en IC4 tog der kører der? For når jeg kigger inde på mittog appen på en anden afgang, så er det en IC4´er.

Hvilken togtype er det der kører Fredericia-København?

IC 4XX?
Af nrk. 18/03-24, 02:33.
Fredericia - København er som udgangspunkt enten IR4 eller IC3, eller begge togtyper. jeg har én gang kørt med ic4 og det var en nat afgang i sommerhalvåret.

vil du med IC4 kan du tage lyn+ fra Århus en anden gang.

IC 4XX?
Af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J. 18/03-24, 06:36.
Citat fra: J@n46 Dato 18/03-24, 01:54Jeg skal til København i dag og skal med intercitytoget fra Aarhus til Fredericia med skift til toget videre mod København.

Det har tognr. IC 436. Er det en IC4 tog der kører der? For når jeg kigger inde på mittog appen på en anden afgang, så er det en IC4´er.

Hvilken togtype er det der kører Fredericia-København?

I dag er det MF Århus-Fredericia og ER Fredericia-København H du kommer til at køre med.

IC 4XX?
Af Petteri. 18/03-24, 10:05.
IC436 kører Aalborg-Kolding, og det kunne i princippet godt være en IC4.

Men da 1xx-togene kører via Køge Nord og København S, så kan det ikke være IC4

IC 4XX?
Af thomastog. 18/03-24, 12:07.
Citat fra: Petteri Dato 18/03-24, 10:05IC436 kører Aalborg-Kolding, og det kunne i princippet godt være en IC4.

Men da 1xx-togene kører via Køge Nord og København S, så kan det ikke være IC4
I pernittengryn hjørnet.. IC4 kan godt køre via København Syd, men ikke Køge Nord. Lyn+ kører typisk via København Syd (dog uden at standse).

IC 4XX?
Af Petteri. 18/03-24, 23:14.
Citat fra: thomastog Dato 18/03-24, 12:07
Citat fra: Petteri Dato 18/03-24, 10:05IC436 kører Aalborg-Kolding, og det kunne i princippet godt være en IC4.

Men da 1xx-togene kører via Køge Nord og København S, så kan det ikke være IC4
I pernittengryn hjørnet.. IC4 kan godt køre via København Syd, men ikke Køge Nord. Lyn+ kører typisk via København Syd (dog uden at standse).
Jeg skrev "og" - ikke "eller".

1xx-togenes køreplan har stadigvæk standsninger både på Køge Nord og København S, så derfor kan IC4 ikke køre disse løb udfra den normale køreplan.

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak