Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Tønder Banen
Tønder Banen
Af sunemanden. 30/03-24, 17:37.
Jeg har lige erfaret at Banedanmark har ryddet spor 3 i Tønder. Er der nogle der ved hvorfor??

MvH

Sune

Tønder Banen
Af Svend. 30/03-24, 18:25.
Citat fra: sunemanden Dato 30/03-24, 17:37Jeg har lige erfaret at Banedanmark har ryddet spor 3 i Tønder. Er der nogle der ved hvorfor??

MvH

Sune

Det skal nok ikke bruges mere.

Tønder Banen
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/03-24, 19:59.
Ryddet som i "fjernet spor 3" eller som i "fjernet det som evt. henstod på spor 3"?

Det næste store der er planlagt at ske på strkn. 29 og 30 (Tønder og nærmeste omegn) er jo ERTMS om 1½ år og det vil vel flytte noget trafik og dermed stille andre krav til Tdr spor 3.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Tønder Banen
Af Svend. 30/03-24, 20:50.
Citat fra: Per Holm Dato 30/03-24, 19:59Ryddet som i "fjernet spor 3" eller som i "fjernet det som evt. henstod på spor 3"?

Det næste store der er planlagt at ske på strkn. 29 og 30 (Tønder og nærmeste omegn) er jo ERTMS om 1½ år og det vil vel flytte noget trafik og dermed stille andre krav til Tdr spor 3.

Det eneste man kan forestille sig et ekstra spor i Tønder kan anvendes til, er infrastrukturformål. Godstrafikken er væk for evigt.
Nu ved vi ikke, hvilken del af spor 3 der tales om, men er det sporet langs (perron)spor 2, er der vist ikke mere at komme efter på Tønder jernbanestation.

Tønder Banen
Af Jens, Fredericia. 1/04-24, 01:06.
Citat fra: sunemanden Dato 30/03-24, 17:37Jeg har lige erfaret at Banedanmark har ryddet spor 3 i Tønder. Er der nogle der ved hvorfor??

Spor 3 kunne tidligere benyttes fra forbindelserne i nåde nord- og sydenden af spor 2 på Tønder station.

Ifm. sporombygningen i Tønder i 2011, blev sporforbindelsen i nordenden S6/S7 fornyet med et helt nyt sporskifte S7.
Det sporskifte fik man aldrig tillyst til kørsel til spor 3, så forbindelsen kunne ikke benyttes efter sporfornyelsen, og det, nu knap så nye sporskifte S7, har aldrig været benyttet til noget andet end kørsel i spor 2, nu på 12. år.

Den sydlige adgang, 05a/05b, blev spærret en del år senere, vistnok omkring 2018/2019.
Angiveligt på grund af at bevoksningen i spor 3 på det tidspunkt ikke længere blev sprøjtet/holdt nede, så de regelmæssige eftersyn, der kræves for at holde spor åbne, ikke var mulige at gennemføre grundet den høje bevoksning.

Herefter var det slut med at benytte spor 3, der ellers ofte blev benyttet til parkering af sporvedligeholdelseskøretøjer og særtog der befandt sig i Tønder samtidigt med krydsninger med plantogene.

Mvh. Jens, Fredericia

Tønder Banen
Af sunemanden. 5/04-24, 22:09.
Har åbenbart ikke skrevet det rigtige... Når jeg mener med at ryde mener jeg at ryde bevoksningen og de har rydet spor 3 og 4 og 5. Nogle der har en ide hvorfor??

MvH

Sune

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak