Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane i Glostrup, Rødovre og Herlev i dag
Godaften i forummet!

I dag kørte jeg fra Glostrup til Herlev langs byggeriet, og her er et par billeder.
Så vidt jeg kunne se, er der nu ophængt køreledninger fra Glostrup station til umiddelbart syd for sporvejens krydsning med Jyllingevej.
Der er sammenhængende spor fra umiddelbart syd for broen over S-banen i Glostrup, incl. 'sidebanen' til Glostrup station, og til den sydlige rampe til broen over S-banen i Herlev.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Broen over jernbanen og Banemarksvej/Stationsparken i Glostrup, set mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Krydset Hovedvejen/Ringvejen i Glostrup, fotograferet mod syd langs Søndre Ringvej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved Glostrup Hospital Rigshospitalet, et par hundrede meter nord for det kommende stoppested af samme navn. Jeg fotograferer mod syd; det er Nordre Ringvej til venstre.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Køreledningsarbejde på broen over Frederikssundsmotorvejen, fotograferet mod nord. Jyllingevejskrydset er i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved det kommende stoppested Glostrup Ejby blev der arbejdet med ballast. Jeg fotograferer mod syd. 

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporvejen set mod syd, umiddelbart syd for det kommende stoppested Rødovre Nord og Slotsherrensvej-broen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I krydset mellem Herlev Ringvej og Mileparken/Kantatevej er det vestre spor lagt, og i teltet arbejdes med det østre. Jeg fotograferer mod nord. I baggrunden ses broen over S-banen i Herlev.

v.h.
Ottoemil

Hovedstadens Letbanes information af 12.04.2024:
 
"Aften- og natarbejde i weekenden i uge 16
Vi skal sætte de sidste køreledninger op på Nordre Ringvej – på strækningen mellem Valdermar Hansens vej og Glostrup Station.
 
Det vil foregå fra lørdag den 20. april kl. 18 til søndag den 21. omkring kl. 18. Arbejdet vil i perioder være støjende.
 
Vi lukker ikke nogen kryds eller strækninger i løbet af weekenden, men vejene bliver flere steder indsnævret, hvilket vil påvirke fremkommelighed på Ringvejen – mellem Valdemar Hansens Vej og Glostrup Station.
 
Vi og vores entreprenør beklager de gener, arbejdet giver."


M.v.h.
Niels

Citat fra: Ottoemil Dato  8/04-24, 20:51Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I krydset mellem Herlev Ringvej og Mileparken/Kantatevej er det vestre spor lagt, og i teltet arbejdes med det østre. Jeg fotograferer mod nord. I baggrunden ses broen over S-banen i Herlev.



Ja så nærmer de sig endelig det centrale Herlev. Her har ligget skærver i månedsvis.
Forleden ankom et læs skinner, så nu sker der snart noget!
Det betyder dog også at trafikken omlægges, bl.a. skal der støbes ved Herlev Bygade og Hjortespringvej.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak