Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Problemer med DSB udland portalen i øjeblikket?
Er der problemer med DSB udland i øjeblikket? Der kommer ikke priser og billetter frem, ligemeget hvilken dato jeg vælger, imellem København og Hamborg.

Citat fra: Ncard00 Dato 23/05-24, 00:15Er der problemer med DSB udland i øjeblikket? Der kommer ikke priser og billetter frem, ligemeget hvilken dato jeg vælger, imellem København og Hamborg.

Så må du hellere skrive til dem, hvis det ikke allerede er sket?

Citat fra: Niels Munch Dato 23/05-24, 04:58
Citat fra: Ncard00 Dato 23/05-24, 00:15Er der problemer med DSB udland i øjeblikket? Der kommer ikke priser og billetter frem, ligemeget hvilken dato jeg vælger, imellem København og Hamborg.

Så må du hellere skrive til dem, hvis det ikke allerede er sket?

Har jeg allerede gjort.

Problemer med DSB udland portalen i øjeblikket?
Af thadef, Aarhus/Slesvig by. 23/05-24, 16:23.
Eller er det jo altid muligt at købe billet via Deutsche Bahn.
bahn.de

mvh Thade

Kan man bruge smartphone til at vise billet frem når man køber billet til Hamborg på DB hjemmeside?

Hilsen
Tim Jonasen

Er der ikke altid problemer med DSB Udland portalen? I min erfaring er det undtagelsen frem for reglen at man problemfrit kan købe billetter derinde.

Problemer med DSB udland portalen i øjeblikket?
Af steenth. 23/05-24, 21:24.
Seneste redigering: 23/05-24, 21:26 af steenth
Citat fra: Tim Dato 23/05-24, 19:28Kan man bruge smartphone til at vise billet frem når man køber billet til Hamborg på DB hjemmeside?
DB har en app, som også kan håndtere en rejse, som er bestilt på hjemmesiden. Noget jeg kunne bruge hos DSB, hvor hjemmesiden og DSB app ikke arbejder sammen. DB app kan også bruges til at tjekke ind, så man ikke bliver behøver at blive tjekket af personalet, når man sidder på en plads. Og den kan også bruges at flytte hen til en anden plads, end man har reserveret til. Jeg brugte det selv, til at flytte væk fra en plads ved et område med bagagestativ - der var god plads i det tog at gøre det.

Citat fra: Tim Dato 23/05-24, 19:28Kan man bruge smartphone til at vise billet frem når man køber billet til Hamborg på DB hjemmeside?

Hilsen
Tim Jonasen

Ja, uden problemer.

Citat fra: steenth Dato 23/05-24, 21:24DB app kan også bruges til at tjekke ind, så man ikke bliver behøver at blive tjekket af personalet, når man sidder på en plads. Og den kan også bruges at flytte hen til en anden plads, end man har reserveret til. Jeg brugte det selv, til at flytte væk fra en plads ved et område med bagagestativ - der var god plads i det tog at gøre det.

Hvordan kan man "undgå" at blive tjekket? Hvordan kan DB's personale se at du har gyldig billet hvis du ikke skal tjekkes?

Citat fra: Petteri Dato 25/05-24, 10:24
Citat fra: steenth Dato 23/05-24, 21:24DB app kan også bruges til at tjekke ind, så man ikke bliver behøver at blive tjekket af personalet, når man sidder på en plads. Og den kan også bruges at flytte hen til en anden plads, end man har reserveret til. Jeg brugte det selv, til at flytte væk fra en plads ved et område med bagagestativ - der var god plads i det tog at gøre det.

Hvordan kan man "undgå" at blive tjekket? Hvordan kan DB's personale se at du har gyldig billet hvis du ikke skal tjekkes?

https://int.bahn.de/en/booking-information/komfortcheckin

Min erfaring siger mig så dog også at man kan køre rigtigt langt uden at få tjekket sin billet i Tyskland selv uden at benytte det.

Citat fra: Petteri Dato 25/05-24, 10:24
Citat fra: steenth Dato 23/05-24, 21:24DB app kan også bruges til at tjekke ind, så man ikke bliver behøver at blive tjekket af personalet, når man sidder på en plads. Og den kan også bruges at flytte hen til en anden plads, end man har reserveret til. Jeg brugte det selv, til at flytte væk fra en plads ved et område med bagagestativ - der var god plads i det tog at gøre det.

Hvordan kan man "undgå" at blive tjekket? Hvordan kan DB's personale se at du har gyldig billet hvis du ikke skal tjekkes?
Meget simpel. De kan i deres udstyr hvem som er tjekket ind. Jeg har både set let udstyr som en mobiltelefon og mere omfattende apparater, som kan håndtere det.

Ellers ligner QR-koderne er blev standardiseret. For DSB personale kan også tjekke billetter i DB app med deres udstyr.

Citat fra: Petteri Dato 25/05-24, 10:24
Citat fra: steenth Dato 23/05-24, 21:24DB app kan også bruges til at tjekke ind, så man ikke bliver behøver at blive tjekket af personalet, når man sidder på en plads. Og den kan også bruges at flytte hen til en anden plads, end man har reserveret til. Jeg brugte det selv, til at flytte væk fra en plads ved et område med bagagestativ - der var god plads i det tog at gøre det.

Hvordan kan man "undgå" at blive tjekket? Hvordan kan DB's personale se at du har gyldig billet hvis du ikke skal tjekkes?

Det forudsætter vist at man har pladsbillet. Man sætter sig, checker ind i app'en, og så kan togførerne på deres egen enhed se at personen på plads X i vogn Y har gyldig billet.

Citat fra: RasmusD Dato 25/05-24, 18:57
Citat fra: Petteri Dato 25/05-24, 10:24
Citat fra: steenth Dato 23/05-24, 21:24DB app kan også bruges til at tjekke ind, så man ikke bliver behøver at blive tjekket af personalet, når man sidder på en plads. Og den kan også bruges at flytte hen til en anden plads, end man har reserveret til. Jeg brugte det selv, til at flytte væk fra en plads ved et område med bagagestativ - der var god plads i det tog at gøre det.

Hvordan kan man "undgå" at blive tjekket? Hvordan kan DB's personale se at du har gyldig billet hvis du ikke skal tjekkes?

Det forudsætter vist at man har pladsbillet. Man sætter sig, checker ind i app'en, og så kan togførerne på deres egen enhed se at personen på plads X i vogn Y har gyldig billet.
Hvis du kigger på det link jeg har indsat ovenfor så kan du se at det ikke kræver pladsbillet

Citat fra: Time will tell Dato 25/05-24, 23:00
Citat fra: RasmusD Dato 25/05-24, 18:57
Citat fra: Petteri Dato 25/05-24, 10:24
Citat fra: steenth Dato 23/05-24, 21:24DB app kan også bruges til at tjekke ind, så man ikke bliver behøver at blive tjekket af personalet, når man sidder på en plads. Og den kan også bruges at flytte hen til en anden plads, end man har reserveret til. Jeg brugte det selv, til at flytte væk fra en plads ved et område med bagagestativ - der var god plads i det tog at gøre det.

Hvordan kan man "undgå" at blive tjekket? Hvordan kan DB's personale se at du har gyldig billet hvis du ikke skal tjekkes?

Det forudsætter vist at man har pladsbillet. Man sætter sig, checker ind i app'en, og så kan togførerne på deres egen enhed se at personen på plads X i vogn Y har gyldig billet.
Hvis du kigger på det link jeg har indsat ovenfor så kan du se at det ikke kræver pladsbillet
præcist. DBs "Komfort check-in" kræver netop ikke pladsbillet. Man checker selv ind på den plads man sætter sig.
SJ har på visse router krav om pladsbillet - så længe der ikke er 2 mennesker der slås om en plads, er der ikke grund til at tjekke om de har billet (altså medmindre pladsbilleten er slogt solo, fx. ifm interrail eller anden partoutbillet.


Nu hvor sommeren er over os er der flere og flere afgange på Hamborg-København med krav om pladsbillet.
Når sommerferierne kommer, kommer sporarbejderne, aflysningerne og busserne. (sidstnævnte kan være en forklaring på hvorfor TO ikke kan finde en billet)












Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak