Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Godsvogn i Odense
Gå ned Sider:[1] 2
Godsvogn i Odense
Af Mogens Barrit. 27/04-24, 10:17.
Da jeg i går fredag tog Svendborgtoget så jeg en enlig godsvogn holde i sporet ved det jeg formoder er klargørings- og tankanlæg. Godsvognen er dobbelt. Hvilken det er ved jeg ikke.
MVH. Mogens.

Godsvogn i Odense
Af Niels Munch. 27/04-24, 14:50.
Seneste redigering: 27/04-24, 14:52 af Niels Munch
Citat fra: Mogens Barrit Dato 27/04-24, 10:17Da jeg i går fredag tog Svendborgtoget så jeg en enlig godsvogn holde i sporet ved det jeg formoder er klargørings- og tankanlæg. Godsvognen er dobbelt. Hvilken det er ved jeg ikke.

"Jeg så en mand gå forbi mit vindue; hvem han var, og hvad han skulle, ved jeg ikke".

Godsvogn: Åben eller lukket?  Dobbelt: 2 vogndele over fælles midterbogie eller to-etagers?

Godsvogn i Odense
Af Mogens Barrit. 27/04-24, 15:24.
Godsvognen er lukket med tre hjulsæt. Om den stadig er i Odense ved jeg ikke.

Kunne man forestille sig at det var en defekt vogn opdaget i et godstog og derfor sat af i Odense i en sen nattetime ?

Godsvogn i Odense
Af Mogens Barrit. 27/04-24, 16:06.
Det kunne godt være en defekt ved godsvognen. Jeg husker at der før har været en såkaldt lommevogn henstillet i Odense da der var et problem med en trailer med defekt presenning.

Godsvogn i Odense
Af nrk. 27/04-24, 16:24.
Det er en 4 akslet laaiis dobbeltvogn. Toget holdt parkeret i spor 2 i od for nogle dage siden fremført af Hectorrail

Godsvogn i Odense
Af Ole Dinesen. 1/05-24, 20:15.
Vognen blev sat ud af HG 44984 den 23/4.

Godsvogn i Odense
Af Mogens Barrit. 2/05-24, 20:44.
I går den 1 maj stod den stadig i Odense og på siden stod der r med gul baggrund. Hvad betyder det?

Havde du ikke din mobil med så vi kan se "giraffen"  :)

Godsvogn i Odense
Af Muncken. 3/05-24, 07:16.
Citat fra: Mogens Barrit Dato  2/05-24, 20:44I går den 1 maj stod den stadig i Odense og på siden stod der r med gul baggrund. Hvad betyder det?

At den kører med affald

Godsvogn i Odense
Af Mogens Barrit. 3/05-24, 14:41.
Jeg har i dag prøvet at se om jeg kunne tage et billede af den henstillede godsvogn men det er umuligt - hvis man skal holde sig til loven. Et ikke særligt fotogen sted den holder.

Godsvogn i Odense
Af thomastog. 3/05-24, 15:35.
Citat fra: Mogens Barrit Dato  3/05-24, 14:41Jeg har i dag prøvet at se om jeg kunne tage et billede af den henstillede godsvogn men det er umuligt - hvis man skal holde sig til loven. Et ikke særligt fotogen sted den holder.

Hvis den holder der, hvor jeg tror, så kan man sagtens tage et foto, med en tele-linse, fra cykel-broen over sporerne.

Men nu tilpasses jernbane-driften, ikke efter fotografers behov :-)

Okay så lad os håbe den kan fanges når den skal "på værksted"  ;)

Godsvogn i Odense
Af Filip Gram. 4/05-24, 12:35.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Godsvogn i Odense
Af Niels Munch. 4/05-24, 17:48.
Citat fra: Filip Gram Dato  4/05-24, 12:35Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jeg gætter på, at godsvognen er fotograferet fra "ODIN".

Til gengæld kan jeg ikke gætte, hvem der p.t. ejer den orangefarvede trolje af schweizisk Tm III-type, der ses i baggrunden t.v.

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1] 2

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak