Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Godsvogn i Odense
Gå ned Sider: 1 [2]
Godsvogn i Odense
Af Niels-Erik Hansen, Roskilde. 4/05-24, 19:30.
Skal det dømmes ud fra farven, kan det måske være en af tidligere MALUS's troljer, jeg fotograferede den 15. september 2021 i Roskilde.

Godsvogn i Odense
Af Niels Munch. 4/05-24, 20:04.
Citat fra: Niels-Erik Hansen Dato  4/05-24, 19:30Skal det dømmes ud fra farven, kan det måske være en af tidligere MALUS's troljer, jeg fotograferede den 15. september 2021 i Roskilde.

Tak, N.-E., det er uden tvivl én af de 5 MALUS troljer, der kom til DK 2008-10: http://www.sebtus.de/liste_pb_sbb_tm_iii.html .

MALUS eksisterer endnu, siden 1. juli 2023 som en del af Nordic Maskin & Rail: https://malus.dk/tool/udlejning-af-materiel/ - hvor de nævner troljerne 9511 og 9515.

Men hvilken Tm III ses i Odense?

M.v.h.
Niels

Godsvogn i Odense
Af Ole Dinesen. 4/05-24, 20:15.
Citat fra: Niels Munch Dato  4/05-24, 17:48
Citat fra: Filip Gram Dato  4/05-24, 12:35Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jeg gætter på, at godsvognen er fotograferet fra "ODIN".

Til gengæld kan jeg ikke gætte, hvem der p.t. ejer den orangefarvede trolje af schweizisk Tm III-type, der ses i baggrunden t.v.

M.v.h.
Niels

Det er den her fætter.

Godsvogn i Odense
Af Niels Munch. 4/05-24, 22:46.
Citat fra: Ole Dinesen Dato  4/05-24, 20:15
Citat fra: Niels Munch Dato  4/05-24, 17:48Til gengæld kan jeg ikke gætte, hvem der p.t. ejer den orangefarvede trolje af schweizisk Tm III-type, der ses i baggrunden t.v.

Det er den her fætter.

Mange tak, Ole.

M.v.h.
Niels

 TAK til Filip for at være "vaks ved havelågen"  8)

Godsvogn i Odense
Af Mogens Barrit. 10/05-24, 19:19.
Da jeg i dag tog Svendborgtoget var godsvognen flyttet til et andet spor så nu er spørgsmålet om den er skadet eller bruges til gods af en eller anden slags.

Godsvogn i Odense
Af tscheel. 10/05-24, 20:53.
Tænk hvis godstrafik på jernbane havde været af et sådan volumen så tilstedeværelsen af en enkelt godsvogn i landets tredjestørste by ikke ville medføre en særskilt tråd...

Godsvogn i Odense
Af Svend. 11/05-24, 10:59.
Seneste redigering: 11/05-24, 11:05 af Svend
Citat fra: tscheel Dato 10/05-24, 20:53Tænk hvis godstrafik på jernbane havde været af et sådan volumen så tilstedeværelsen af en enkelt godsvogn i landets tredjestørste by ikke ville medføre en særskilt tråd...


....og noget så kedeligt som en godsvogn udsat af et tog som følge af fast bremse. Tilfældigvis i Odense (hvor der så - heldigvis - var plads til at hensætte den).

Godsvogn i Odense
Af Mogens Barrit. 11/05-24, 11:15.
Gad vide hvor længe godsvognen så skal være hensat i Odense? Mon den skal på blokvogn til værksted eller hvordan man får fikset bremsen.............

Godsvogn i Odense
Af tscheel. 12/05-24, 23:02.
Citat fra: Svend Dato 11/05-24, 10:59
Citat fra: tscheel Dato 10/05-24, 20:53Tænk hvis godstrafik på jernbane havde været af et sådan volumen så tilstedeværelsen af en enkelt godsvogn i landets tredjestørste by ikke ville medføre en særskilt tråd...


....og noget så kedeligt som en godsvogn udsat af et tog som følge af fast bremse. Tilfældigvis i Odense (hvor der så - heldigvis - var plads til at hensætte den).

Ja, det er jo en god pointe. Når man i effektiviseringens glade navn får nedlagt alle sidespor, så vil den slags jo skabe større problemer...?

Godsvognen holder stadig dags dato i Odense.

Godsvogn i Odense
Af bth. 21/05-24, 12:23.
Citat fra: Lars Bøgeholm Hansen Dato 20/05-24, 23:32Godsvognen holder stadig dags dato i Odense.

Og der venter vognen på en reservedel.
/Bjørn

Godsvogn i Korsør
Af Brian Væver. 23/05-24, 15:58.
I dag i Korsør. Taget mens 835 stoppede der.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Godsvogn i Odense
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 23/05-24, 16:31.
Det kan være muligt andet end øl - ser det ud til.

https://www.denhartogh.com/home

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Idag sker der nok noget med vognen i Odense. Der holder en BMS kran ved siden af den og der går folk omkring den.

Gå op Sider: 1 [2]
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak