Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Snälltåget
Snälltåget
Af TraSwe. 27/04-24, 17:50.



T25 i Sverige er nu offentliggjort fra Trafikverket's side og her kan man se at Snälltåget for næste år har søgt:

15 ture til Østrig i vinterhalvåret og 6 ture på sommeren.

Udover nattoget til Hamburg / Berlin / Dresden er der også søgt om 2 daglige afgange i hver retning mellem Malmö-København S-Odense-Kolding-Flensburg-Hamburg.

Kl 09:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 14:40
Kl 09:45 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 15:06
Kl 16:10 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 21:32
Kl 16:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 21:40

Det skal blive interessant at se om det bliver til noget.

Snälltåget
Af 1993matias, Kh. 28/04-24, 15:48.
Er det realistisk at vende på en lille time i Hamborg? Laver de omløb ved perron, kører de rundt ad godsbanen (for at undgå omløb), eller fortsætter de tomme sydpå for at lave omløb et andet sted?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Snälltåget
Af esni. 28/04-24, 16:13.
Citat fra: 1993matias Dato 28/04-24, 15:48Er det realistisk at vende på en lille time i Hamborg? Laver de omløb ved perron, kører de rundt ad godsbanen (for at undgå omløb), eller fortsætter de tomme sydpå for at lave omløb et andet sted?

CitatKl 09:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 14:40
Kl 09:45 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 15:06
Kl 16:10 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 21:32
Kl 16:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 21:40


ank Hamburg Hbf 15:06, Kl 16:27 fra Hamburg Hbf

giver det ikke ca 1 time og 20 min?

Eskild

Snälltåget
Af 1993matias, Kh. 29/04-24, 13:08.
Citat fra: esni Dato 28/04-24, 16:13
Citat fra: 1993matias Dato 28/04-24, 15:48Er det realistisk at vende på en lille time i Hamborg? Laver de omløb ved perron, kører de rundt ad godsbanen (for at undgå omløb), eller fortsætter de tomme sydpå for at lave omløb et andet sted?

CitatKl 09:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 14:40
Kl 09:45 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 15:06
Kl 16:10 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 21:32
Kl 16:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 21:40


ank Hamburg Hbf 15:06, Kl 16:27 fra Hamburg Hbf

giver det ikke ca 1 time og 20 min?

Jo, det er rigtigt. Det er vist for lang tid til at holde på et perronspor på Hbf midt i myldretiden. Hvor vender de så? De kan jo ikke bakke hele vejen til Langenfelde, og tre omløb er vist alt for meget på så kort tid. Mon de kører ad godsringen rundt og ankommer Hbf sydfra for derefter at køre til Langenfelde - og omvendt på tilbagevejen? Eller har de mon fået lov at benytte et par spor på en godsstation syd for Hbf for at lave omløb?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Snälltåget
Af Svend. 29/04-24, 13:56.
Citat fra: 1993matias Dato 29/04-24, 13:08
Citat fra: esni Dato 28/04-24, 16:13
Citat fra: 1993matias Dato 28/04-24, 15:48Er det realistisk at vende på en lille time i Hamborg? Laver de omløb ved perron, kører de rundt ad godsbanen (for at undgå omløb), eller fortsætter de tomme sydpå for at lave omløb et andet sted?

CitatKl 09:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 14:40
Kl 09:45 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 15:06
Kl 16:10 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 21:32
Kl 16:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 21:40


ank Hamburg Hbf 15:06, Kl 16:27 fra Hamburg Hbf

giver det ikke ca 1 time og 20 min?

Jo, det er rigtigt. Det er vist for lang tid til at holde på et perronspor på Hbf midt i myldretiden. Hvor vender de så? De kan jo ikke bakke hele vejen til Langenfelde, og tre omløb er vist alt for meget på så kort tid. Mon de kører ad godsringen rundt og ankommer Hbf sydfra for derefter at køre til Langenfelde - og omvendt på tilbagevejen? Eller har de mon fået lov at benytte et par spor på en godsstation syd for Hbf for at lave omløb?

For de tyskkyndige er der læsestof her
.
I 2020 - hvor rapporten stammer fra - er der bl a beskrevet begrænsninger i omløb og lokomotivskifte på bestemte tider af dagen, bl a på Hamburg Hbf (side 35 og frem)

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak