Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Batteritog til Midtjyske Jernbaner i 2024
Hvornår kommer det første batteritog til Midtjyske Jernbaner i 2024 ved nogen noget om det ?

Batteritog til Midtjyske Jernbaner i 2024
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 12/05-24, 18:48.
Seneste redigering: 12/05-24, 18:52 af Per Holm

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

De sættes i drift i 2025, men bliver leveret i år.

Egentlig var planen at de to første togsæt skulle leveres i april 2024, men man er vist et par måneder bagefter med Mireo Plus B togsættene hos Siemens.

Anders

Så kan det være de kommer til efteråret .. de første sæt

Skulle sporombygningen og ladeinfrastruktur ikke være klar i 2025 på Holstebro-Skjern? Det må være blevet forsinket siden artiklen skriver oktober 2026?

Batteritog til Midtjyske Jernbaner i 2024
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 28/05-24, 10:32.
Citat fra: frederikhk Dato 28/05-24, 09:55Skulle sporombygningen og ladeinfrastruktur ikke være klar i 2025 på Holstebro-Skjern? Det må være blevet forsinket siden artiklen skriver oktober 2026?
Her op til EU valg kunne et spørgsmål rejse sig, om EU standarter. Så eks, et tog opnår EU godkendelse så kan det bruges i EU. Ikke efter laveste fællesnævner. Ønsker ikke Rumænske (sorry) Standarter.

PS har lige glemt hvad det er for nogen tig, batterie toget skal erstatte?

SVJV er det primært Lint 41 der kører på den del af tognettet, om end Desiro også er begyndt at blive udbredt i Jylland.

Jeg håber at de får mere plads og kapacitet, og gerne med bedre mulighed for at få sin cykel med. Kunne man tænke sig at de beholdt nogle af de ældre tog, således at de kunne indsættes i myldretiden og på store rejsedage? Jeg tvivler da der jo i dag, især i det private, skal spares ind til benet.

Citat fra: Keminørden Dato 28/05-24, 13:18SVJV er det primært Lint 41 der kører på den del af tognettet, om end Desiro også er begyndt at blive udbredt i Jylland.

Jeg håber at de får mere plads og kapacitet, og gerne med bedre mulighed for at få sin cykel med. Kunne man tænke sig at de beholdt nogle af de ældre tog, således at de kunne indsættes i myldretiden og på store rejsedage? Jeg tvivler da der jo i dag, især i det private, skal spares ind til benet.

Du forveksler vist Midtjyske Jernbaner med GoCollective (tidligere Arriva).

Materiellet der skal erstattes kan ses her: https://www.jernbanen.dk/pbane_main.php?s=183&g=m

Anders

Jeps, de sidste Mohikanere  ;)

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak