Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- DSBs kontrakt om erstatningsbusser
Hej i forum,

Jeg synes Vikingbus er begyndt at have svært ved at stille de nødvendige erstatningsbusser til rådighed når DSB er nødt til akut at aflyse togene. Især efter Vikingbus er begyndt at køre fjernbusser i "Fleet". Jeg er derfor nysgerrig på om kontrakten ligger tilgængelig et sted, så man kan se hvilke krav der er.

Jeg har indtil videre kun kunne finde et tidligere udbud, men ikke den endelige kontrakt.

Er der nogen her der kan hjælpe?

Citat fra: Petteri Dato 14/05-24, 18:42Hej i forum,

Jeg synes Vikingbus er begyndt at have svært ved at stille de nødvendige erstatningsbusser til rådighed når DSB er nødt til akut at aflyse togene. Især efter Vikingbus er begyndt at køre fjernbusser i "Fleet". Jeg er derfor nysgerrig på om kontrakten ligger tilgængelig et sted, så man kan se hvilke krav der er.

Jeg har indtil videre kun kunne finde et tidligere udbud, men ikke den endelige kontrakt.

Er der nogen her der kan hjælpe?
Eneste problem med Vikingbus er at deres busser er ikke lavgulvs så kørestol kan ikke komme med.

DSBs kontrakt om erstatningsbusser
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 15/05-24, 07:07.
Den ligger helt sikkert ikke offentligt tilgængeligt af kommercielle grunde.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 15/05-24, 07:07Den ligger helt sikkert ikke offentligt tilgængeligt af kommercielle grunde.

Der kan formentlig søges om aktindsigt efter offentlighedsloven, da DSB er en 100% offentlig ejet virksomhed.

DSB kan så fjerne de steder hvor indholdet er kommercielt følsomt, f.eks. omkring priser og lign., mens det der har almen interesse, som hvor mange busser der skal stilles med og hvor hurtige de skal være fremme, stadig kan fremgå

Citat fra: mgameing123 Dato 15/05-24, 06:35
Citat fra: Petteri Dato 14/05-24, 18:42Hej i forum,

Jeg synes Vikingbus er begyndt at have svært ved at stille de nødvendige erstatningsbusser til rådighed når DSB er nødt til akut at aflyse togene. Især efter Vikingbus er begyndt at køre fjernbusser i "Fleet". Jeg er derfor nysgerrig på om kontrakten ligger tilgængelig et sted, så man kan se hvilke krav der er.

Jeg har indtil videre kun kunne finde et tidligere udbud, men ikke den endelige kontrakt.

Er der nogen her der kan hjælpe?
Eneste problem med Vikingbus er at deres busser er ikke lavgulvs så kørestol kan ikke komme med.

Der stod i udbudsmaterialet at der skulle stilles med turistbusser. Desuden har DSB en handicapservice, som kan løse problemet.

Jeg hørte fra en bus chauffør at det er fordi at der skal være toiletter.

Jeg spurgte netop fordi at der holdte en kæææmpe turistbus en sen aften og skulle køre fra Roskilde mod Køge med hvad der lignede 10 passagerer.

Der spurgte jeg ham af ren nysgerrighed om det ikke var billigere med en minibus.


Jeg havde alle 50+ siddepladser helt for mig selv fra Lille Skensved til Ølby :-)

Citat fra: Anders Larsen Dato 18/05-24, 23:35Jeg hørte fra en bus chauffør at det er fordi at der skal være toiletter.

Jeg spurgte netop fordi at der holdte en kæææmpe turistbus en sen aften og skulle køre fra Roskilde mod Køge med hvad der lignede 10 passagerer.

Der spurgte jeg ham af ren nysgerrighed om det ikke var billigere med en minibus.


Jeg havde alle 50+ siddepladser helt for mig selv fra Lille Skensved til Ølby :-)

Hvad så hvis der havde været 16 pass. ?????

Så er det godt at der kan sidde 20 i sådan en. :-)

DSBs kontrakt om erstatningsbusser
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 23/05-24, 08:59.
Citat fra: Anders Larsen Dato 18/05-24, 23:35Der spurgte jeg ham af ren nysgerrighed om det ikke var billigere med en minibus.
CO2 mæssigt sikkert "Ja", men den største omkostning er ham der sidder bag rattet, og det er den samme.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak