Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Renoveringen af MZ 1439
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Renoveringen af MZ 1439
Af KimC. I dag 16:43.
Citat fra: banemanden Dato 17/05-25, 12:21Efter at have set maskinen i Padborg under en pressening stå og se mere og mere forfalden ud i flere år, har jeg flere gange herinde ytret at det her var et tabt slag eller et meget dyrt slag. Jeg tror ikke denne omgang er billig, men jeg ved også nu, at lokomotivet er solgt til en meget lav pris.
Og jeg må æde mine ord - det er fantastisk at se, at sådan et smadret lokomotiv kan få liv igen. Men jeg vil også sige, at billederne taler deres eget sprog når man ser, hvor meget de har fjernet på grund af rust :D

Imponerende projekt som et fedt at følge med i på afstand. Det bliver en rigtig god maskine igen!

Ja, det er et imponerende projekt. Og rigtigt dyrt. Kan den maskine nogensinde tjene den reparation hjem igen? Den har jo kørt meget hos DSB, og er blevet rettet ud efter en ulykke. Det har den ikke glemt. Jeg frygter lid at der er nogen sentimntale GM fans der mener a en GM altid kan repareres. Det kan dn også his man ser bort fra det økonomiske. Men have pengene alligevel ikke været givet bedre ud på en ny maskine?

Citat fra: KimC Dato I dag 16:43
Citat fra: banemanden Dato 17/05-25, 12:21Efter at have set maskinen i Padborg under en pressening stå og se mere og mere forfalden ud i flere år, har jeg flere gange herinde ytret at det her var et tabt slag eller et meget dyrt slag. Jeg tror ikke denne omgang er billig, men jeg ved også nu, at lokomotivet er solgt til en meget lav pris.
Og jeg må æde mine ord - det er fantastisk at se, at sådan et smadret lokomotiv kan få liv igen. Men jeg vil også sige, at billederne taler deres eget sprog når man ser, hvor meget de har fjernet på grund af rust :D

Imponerende projekt som et fedt at følge med i på afstand. Det bliver en rigtig god maskine igen!

Ja, det er et imponerende projekt. Og rigtigt dyrt. Kan den maskine nogensinde tjene den reparation hjem igen? Den har jo kørt meget hos DSB, og er blevet rettet ud efter en ulykke. Det har den ikke glemt. Jeg frygter lid at der er nogen sentimntale GM fans der mener a en GM altid kan repareres. Det kan dn også his man ser bort fra det økonomiske. Men have pengene alligevel ikke været givet bedre ud på en ny maskine?

Altså, hvad man hører på vandrørene, så har maskinen ikke kostet specielt meget at købe. Manden der ejede den før, mente at det ville blive mere værd som årene gik. Men glemte så også at holde den vedlige.
Men hvis den nu, hypotetisk set, var ikke gratis, men tæt på, og man har en god kapital i ryggen og det bedre kan betale sig, end købe et andet diesellokomotiv så er det jo rentabelt. Og dieselmaskiner hænger ikke på træerne. Bare se, hvor fint det går med at leje ME ud

Gå op Sider: 1 2 [3]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak