Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Nørreport får en forskønnelse
Gå ned Sider: 1 2 3 [4]
Nørreport får en forskønnelse
Af anders_vejby. 3/09-23, 15:46.
Seneste redigering: 3/09-23, 15:48 af anders_vejby
Citat fra: anders_vejby Dato  3/09-23, 15:46Den ene er, ikke at renovere taget på s-togsperronen på samme måde som man gjorde ved fjerntogsperronen. Jeg synes at det lykkedes at få fjerntogsperronen til at virke mere indbydende og mindre klaustrofobisk. Med det nye design er der nu mere lys og lidt mere plads (opad). For mig at se kan det samme slet ikke siges om s-togsperronen, som jeg synes blev efterladt i nogenlunde samme tilstand som før, med den konsekvens at der ikke gik meget lang tid inden folk havde svinet den til på ny.

Fjerntogsperronen før



Fjerntogsperronen efter



S-togsperronen før



S-togsperronen efter



Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Nørreport får en forskønnelse
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 3/09-23, 16:29.
Ja fjerntog er jo fra tyrens r... til noget fra månebasen Alpha. En verden til forskel.
Væg imellem S tog og fjern tog. Noget med Diesel os?

Citat fra: hummel_62 Dato  3/09-23, 16:29Væg imellem S tog og fjern tog. Noget med Diesel os?

Formentlig

..derudover en længere afbrydelse af både S- og fjerntogsspor, hvis muren skal pilles ned og fjernes (bæres op i spande? :o  )

Nørreport får en forskønnelse
Af larsht, København. 3/09-23, 21:06.
Citat fra: hummel_62 Dato  3/09-23, 16:29Ja fjerntog er jo fra tyrens r... til noget fra månebasen Alpha. En verden til forskel.
Væg imellem S tog og fjern tog. Noget med Diesel os?
Og så afholder det de værste tosser fra at skifte perron på en uhensigtsmæssig måde

Mvh
Lars

Gå op Sider: 1 2 3 [4]
Billige jernbane T-shirts

Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak