Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Go collective nye design
Gå ned Sider:[1] 2
Go collective nye design
Af vollensir. 30/04-25, 12:18.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Ikke umiddelbart en fan af de skriggule døre.

Go collective nye design
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/04-25, 13:20.
Citat fra: frederikhk Dato 30/04-25, 13:19Ikke umiddelbart en fan af de skriggule døre.
TSI-PRM

Lev med det!

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 30/04-25, 13:20
Citat fra: frederikhk Dato 30/04-25, 13:19Ikke umiddelbart en fan af de skriggule døre.
TSI-PRM

Lev med det!

Jeg ser frem til næste revision hvor der bliver krav om blinkende neon skilte som man kender det fra et pizzeria  :D

Go collective nye design
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/04-25, 13:34.
Seneste redigering: 30/04-25, 13:36 af Per Holm
Citat fra: frederikhk Dato 30/04-25, 13:22
Citat fra: Per Holm Dato 30/04-25, 13:20
Citat fra: frederikhk Dato 30/04-25, 13:19Ikke umiddelbart en fan af de skriggule døre.
TSI-PRM

Lev med det!

Jeg ser frem til næste revision hvor der bliver krav om blinkende neon skilte som man kender det fra et pizzeria  :D

Chacun à son goût  :D

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: vollensir Dato 30/04-25, 12:18Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jeg vil ikke sige jeg er skuffet over det kedelige design, jeg vil aldrig forvente meget fra en kapitalfond når det kommer til at bruge penge, men man kan ikke komme uden om at det er meget fantasiløst. Det er i hvert fald ikke noget man sådan lige bygger et stærkt visuelt brand på. De kunne da i det mindste have brugt den mørke petroleumsblå de benytter på deres hjemmeside og andre steder.

Go collective nye design
Af Krabsen. 30/04-25, 13:47.
Citat fra: frederikhk Dato 30/04-25, 13:22
Citat fra: Per Holm Dato 30/04-25, 13:20
Citat fra: frederikhk Dato 30/04-25, 13:19Ikke umiddelbart en fan af de skriggule døre.
TSI-PRM

Lev med det!
Jeg ser frem til næste revision hvor der bliver krav om blinkende neon skilte som man kender det fra et pizzeria  :D
Blinkende lygter virker måske ikke i en havarisituation; det gør de kontrasterende farver på dørene.
Derfor...

Go collective nye design
Af anho. 30/04-25, 14:51.
Toget følger den stilart som jeg typisk refererer til som "aggressivt kedelig."

Den er ikke bare kedelig. Den tager et bat og banker dig i hovedet med hvor kedelig den er.

Og på trods af det kan man stadig ikke hidse sig op over det, fordi det simpelthen er for kedeligt til at bruge kræfter på.

Citat fra: Per Holm Dato 30/04-25, 13:20
Citat fra: frederikhk Dato 30/04-25, 13:19Ikke umiddelbart en fan af de skriggule døre.
TSI-PRM

Lev med det!

Citat fra: PRM TSIAlle udvendige passagerdøre skal være markeret på ydersiden på en måde, der kontrasterer med den omgivende vognside.

Der er altså med andre ord hverken krav om at det skal være grimt eller neongult.

Go collective nye design
Af andersj, Aalborg. 30/04-25, 17:11.
Citat fra: AndreasM Dato 30/04-25, 15:44
Citat fra: Per Holm Dato 30/04-25, 13:20
Citat fra: frederikhk Dato 30/04-25, 13:19Ikke umiddelbart en fan af de skriggule døre.
TSI-PRM

Lev med det!

Citat fra: PRM TSIAlle udvendige passagerdøre skal være markeret på ydersiden på en måde, der kontrasterer med den omgivende vognside.

Der er altså med andre ord hverken krav om at det skal være grimt eller neongult.

Men kravet er at dørene skal være i kontrast, mens det her er dørpartierne der er i kontrast. Så hvis man skal gå i meget små sko så lever bemalingen ikke op til PRM TSI kravene.
Jeg jeg dog ikke PRM TSI er et krav på eksisterende tog når de får ny bemaling, men jeg er ikke sikker.

Anders

Go collective nye design
Af Krabsen. 30/04-25, 17:14.
Citat fra: AndreasM Dato 30/04-25, 15:44
Citat fra: Per Holm Dato 30/04-25, 13:20
Citat fra: frederikhk Dato 30/04-25, 13:19Ikke umiddelbart en fan af de skriggule døre.
TSI-PRM

Lev med det!

Citat fra: PRM TSIAlle udvendige passagerdøre skal være markeret på ydersiden på en måde, der kontrasterer med den omgivende vognside.

Der er altså med andre ord hverken krav om at det skal være grimt eller neongult.
Akkurat som der ikke er krav om at alle er enige om, hvad der er grimt.

Passer meget godt til firmaet der i Westjylland er kendt som "Dårlig Kollektiv".

Go collective nye design
Af Mikkelhk, Lunderskov. 5/05-25, 13:18.
Der er tale om sættet, der i sommeren 2024 påkørte et væltet træ på Svendborgbanen, hvor man så ifm. den omfattende reparation har valgt at benytte det nye design på toget.
https://www.linkedin.com/posts/dkgocollective_i-sommerferien-2024-blev-et-af-vores-togs%C3%A6t-activity-7325114264896131072-Kdoj .

Hilsen Mikkel

Citat fra: Mikkelhk Dato  5/05-25, 13:18Der er tale om sættet, der i sommeren 2024 påkørte et væltet træ på Svendborgbanen, hvor man så ifm. den omfattende reparation har valgt at benytte det nye design på toget.
https://www.linkedin.com/posts/dkgocollective_i-sommerferien-2024-blev-et-af-vores-togs%C3%A6t-activity-7325114264896131072-Kdoj .

Jeg kommer så til at tænke på om det kun har fået nyt design fordi det skulle (inkl. evt. PRM TSI-krav som eksisterende tog ikke behøver leve op til). Ved vi om andre GoCollective-tog får det nye design?

Go collective nye design
Af anho. 5/05-25, 19:50.
Citat fra: Trainee Dato  5/05-25, 15:14
Citat fra: Mikkelhk Dato  5/05-25, 13:18Der er tale om sættet, der i sommeren 2024 påkørte et væltet træ på Svendborgbanen, hvor man så ifm. den omfattende reparation har valgt at benytte det nye design på toget.
https://www.linkedin.com/posts/dkgocollective_i-sommerferien-2024-blev-et-af-vores-togs%C3%A6t-activity-7325114264896131072-Kdoj .

Jeg kommer så til at tænke på om det kun har fået nyt design fordi det skulle (inkl. evt. PRM TSI-krav som eksisterende tog ikke behøver leve op til). Ved vi om andre GoCollective-tog får det nye design?

Jeg synes tidligere at have set noget om at GoCollective fik lov til i første omgang at fortsætte med Arrivas farver men med nye logoer på, men at kontrakten gav dem en vis frist til at få påført et nyt design.

Kan dog ikke lige finde ud af hvor jeg havde læst det, så tag det med et gran salt.

Gå op Sider:[1] 2
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere
RDK Kof 255

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak