Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Rejsepas i 2025?
Gå ned Sider:[1] 2
Rejsepas i 2025?
Af Ncard00. 6/05-25, 17:19.
Kommer der rejsepas til sommer i år?

Rejsepas i 2025?
Af Trainee. 6/05-25, 17:57.
Sandsynligvis ikke. Finansieringen var fundet til 2022-2024 som en del af Infrastrukturplan 2035. Der er mig bekendt ikke fundet ny finansiering (endnu).

Rejsepas i 2025?
Af Ncard00. 15/05-25, 11:46.
Har netop fået svar fra DSB, det er slut med rejsepas.

Rejsepas i 2025?
Af Petteri. 18/05-25, 19:39.
Citat fra: Ncard00 Dato 15/05-25, 11:46Har netop fået svar fra DSB, det er slut med rejsepas.

Det kunne vi godt have fortalt dig. I den nuværende trafikkontrakt mellem DSB og Trafikministeriet, står der faktisk et afsnit om rejsepas - for sommeren 2024. Så det var forventet at det ikke ville komme tilbage.


Rejsepas i 2025?
Af esni. 18/05-25, 20:15.
Citat fra: Petteri Dato 18/05-25, 19:39
Citat fra: Ncard00 Dato 15/05-25, 11:46Har netop fået svar fra DSB, det er slut med rejsepas.

Det kunne vi godt have fortalt dig. I den nuværende trafikkontrakt mellem DSB og Trafikministeriet, står der faktisk et afsnit om rejsepas - for sommeren 2024. Så det var forventet at det ikke ville komme tilbage.

Somme tider er det nødvendigt at sende spørgsmål, hvor man kender det forventede svar.

Det prikker til noget som minder om personers dårlige samvittighed

Eskild

Rejsepas i 2025?
Af andersj, Aalborg. 19/05-25, 00:37.
Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Anders

Rejsepas i 2025?
Af Togiudlandet. 20/05-25, 09:32.
Citat fra: andersj Dato 19/05-25, 00:37Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Med den holdning kan man jo lukke "kundeserviceafdelingen". Det er da stort set ingenting, som en kundeservicemedarbejder har indflydelse på. Men man forventer da som kunde, at kundeservicemedarbejderen tager kritikken (eller rosen) videre til de rette - eller i hvert fald nogen, der kan sende det videre til rette.

Spørgsmål om køreplan, afgangstider etc kan man jo selv finde svar på, så også her er kundeserviceafdelingen total overflødig.

Rejsepas i 2025?
Af larsht, København. 21/05-25, 00:18.
Citat fra: Togiudlandet Dato 20/05-25, 09:32
Citat fra: andersj Dato 19/05-25, 00:37Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Med den holdning kan man jo lukke "kundeserviceafdelingen". Det er da stort set ingenting, som en kundeservicemedarbejder har indflydelse på. Men man forventer da som kunde, at kundeservicemedarbejderen tager kritikken (eller rosen) videre til de rette - eller i hvert fald nogen, der kan sende det videre til rette.

Spørgsmål om køreplan, afgangstider etc kan man jo selv finde svar på, så også her er kundeserviceafdelingen total overflødig.
Du mener til politikerne?

Mvh
Lars

Rejsepas i 2025?
Af Togiudlandet. 21/05-25, 07:35.
Citat fra: larsht Dato 21/05-25, 00:18
Citat fra: Togiudlandet Dato 20/05-25, 09:32
Citat fra: andersj Dato 19/05-25, 00:37Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Med den holdning kan man jo lukke "kundeserviceafdelingen". Det er da stort set ingenting, som en kundeservicemedarbejder har indflydelse på. Men man forventer da som kunde, at kundeservicemedarbejderen tager kritikken (eller rosen) videre til de rette - eller i hvert fald nogen, der kan sende det videre til rette.

Spørgsmål om køreplan, afgangstider etc kan man jo selv finde svar på, så også her er kundeserviceafdelingen total overflødig.
Du mener til politikerne?

I det her tilfælde ja. I andre tilfælde skal henvendelsen måske videre til en anden afdeling, et rengøringsselskab eller Banedanmark, hvis det handler om en skraldespand, der ikke er tømt.

For kundeservicemedarbejderen har jo heller ikke indflydelse på, om skraldespanden nu bliver tømt eller hvor ofte - men man forventer som kunde, at kundeservicemedarbejderen sender henvendelsen videre til rette person, så man som kunde ikke skal skældes ud, for at have sendt henvendelsen forkert.

Præcis ligesom med rejsepasset - for selvom det står lysende klart for folk indenfor jernbanen, så er det de færreste hr. og fru Danmark, der ved, hvem man skal spørge om rejsepasset, skraldespande, fejlagtige køreplaner eller specifikke rabatter på rejsekortet. Det er her en kundeserviceafdelingen har sin berettigelse.

Rejsepas i 2025?
Af andersj, Aalborg. 21/05-25, 10:59.
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/05-25, 07:35
Citat fra: larsht Dato 21/05-25, 00:18
Citat fra: Togiudlandet Dato 20/05-25, 09:32
Citat fra: andersj Dato 19/05-25, 00:37Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Med den holdning kan man jo lukke "kundeserviceafdelingen". Det er da stort set ingenting, som en kundeservicemedarbejder har indflydelse på. Men man forventer da som kunde, at kundeservicemedarbejderen tager kritikken (eller rosen) videre til de rette - eller i hvert fald nogen, der kan sende det videre til rette.

Spørgsmål om køreplan, afgangstider etc kan man jo selv finde svar på, så også her er kundeserviceafdelingen total overflødig.
Du mener til politikerne?

I det her tilfælde ja. I andre tilfælde skal henvendelsen måske videre til en anden afdeling, et rengøringsselskab eller Banedanmark, hvis det handler om en skraldespand, der ikke er tømt.

For kundeservicemedarbejderen har jo heller ikke indflydelse på, om skraldespanden nu bliver tømt eller hvor ofte - men man forventer som kunde, at kundeservicemedarbejderen sender henvendelsen videre til rette person, så man som kunde ikke skal skældes ud, for at have sendt henvendelsen forkert.

Præcis ligesom med rejsepasset - for selvom det står lysende klart for folk indenfor jernbanen, så er det de færreste hr. og fru Danmark, der ved, hvem man skal spørge om rejsepasset, skraldespande, fejlagtige køreplaner eller specifikke rabatter på rejsekortet. Det er her en kundeserviceafdelingen har sin berettigelse.

Rejsepas er en politisk beslutning, så hvem skulle kundeservicemedarbejderen gå til? Desuden vil sådan et ja/nej spørgsmål som "Kommer der rejsepas til sommer i år?" blive lukket ned efter besvarelsen.

Anders

Rejsepas i 2025?
Af Togiudlandet. 22/05-25, 07:11.
Citat fra: andersj Dato 21/05-25, 10:59
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/05-25, 07:35
Citat fra: larsht Dato 21/05-25, 00:18
Citat fra: Togiudlandet Dato 20/05-25, 09:32
Citat fra: andersj Dato 19/05-25, 00:37Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Med den holdning kan man jo lukke "kundeserviceafdelingen". Det er da stort set ingenting, som en kundeservicemedarbejder har indflydelse på. Men man forventer da som kunde, at kundeservicemedarbejderen tager kritikken (eller rosen) videre til de rette - eller i hvert fald nogen, der kan sende det videre til rette.

Spørgsmål om køreplan, afgangstider etc kan man jo selv finde svar på, så også her er kundeserviceafdelingen total overflødig.
Du mener til politikerne?

I det her tilfælde ja. I andre tilfælde skal henvendelsen måske videre til en anden afdeling, et rengøringsselskab eller Banedanmark, hvis det handler om en skraldespand, der ikke er tømt.

For kundeservicemedarbejderen har jo heller ikke indflydelse på, om skraldespanden nu bliver tømt eller hvor ofte - men man forventer som kunde, at kundeservicemedarbejderen sender henvendelsen videre til rette person, så man som kunde ikke skal skældes ud, for at have sendt henvendelsen forkert.

Præcis ligesom med rejsepasset - for selvom det står lysende klart for folk indenfor jernbanen, så er det de færreste hr. og fru Danmark, der ved, hvem man skal spørge om rejsepasset, skraldespande, fejlagtige køreplaner eller specifikke rabatter på rejsekortet. Det er her en kundeserviceafdelingen har sin berettigelse.

Rejsepas er en politisk beslutning, så hvem skulle kundeservicemedarbejderen gå til? Desuden vil sådan et ja/nej spørgsmål som "Kommer der rejsepas til sommer i år?" blive lukket ned efter besvarelsen.

Pointen er, at de færreste hr. og fru Danmark ved, at det er en politisk beslutning, så det naturlige er, at gå til dem, der solgte rejsepasset sidst.

Rejsepas i 2025?
Af Petteri. 25/05-25, 21:23.
Det er muligt, at kundeservice er sat i verden for at svare på kundernes spørgsmål, klager osv, men en simpel google søgning på "rejsepas 2025" der linker til andre sider, havde givet et svar.

Blandt andet denne Facebookside [https://www.facebook.com/groups/togrejser/posts/1957800328059195/] hvor en spørger allerede for flere måneder siden fik et svar fra Trafikministeriet.


Jeg synes det er ærgerligt, at der ikke kommer et rejsepas i en eller anden form, men så længe DSB tilbyder orange-billetter i spandevis, så bliver oplevelsen også derefter. Det fungerede simpelthen ikke at der blev udbudt orange billetter samtidigt med at der var rejsepas. Men det er bare min mening :)


Rejsepas i 2025?
Af Lyntoget. 25/05-25, 23:45.
Rejsepas var nemt og bruge og det var lige meget hvem du kørte med så var det gyldigt , der skulle måske have været en færge del med evt. som et tilkøb

de tilbud de forskellige trafikselskaber regioner DSB GoCelective  de er svære og gennemskue, hvorfor kan men ikke finde ud af og lave nogle dags eller uge billetter vest for Storebælt som i et Trafikselskab gælder både til tog og bus, der kunne være 2 priser med og uden tog, der er bare såmange steder du ikke kan komme uden både og skal med bus og tog, fordi mange busruter er nedlagt eller kører ikke skole fridage 

Rejsepas i 2025?
Af Trainee. 26/05-25, 02:03.
Citat fra: Lyntoget Dato 25/05-25, 23:45Rejsepas var nemt og bruge og det var lige meget hvem du kørte med så var det gyldigt , der skulle måske have været en færge del med evt. som et tilkøb

de tilbud de forskellige trafikselskaber regioner DSB GoCelective  de er svære og gennemskue, hvorfor kan men ikke finde ud af og lave nogle dags eller uge billetter vest for Storebælt som i et Trafikselskab gælder både til tog og bus, der kunne være 2 priser med og uden tog, der er bare såmange steder du ikke kan komme uden både og skal med bus og tog, fordi mange busruter er nedlagt eller kører ikke skole fridage 

NT har et Travel Pass på 1 eller 3 døgn som er gyldigt til NT, NJ og DSB - dog ikke GoCollective.
Interessant nok har de også et på 8 døgn som kun er gyldigt til NT og NJ - altså ikke DSB og GoCollective.

Så ja, jeg giver dig ret i at det ikke er nemt at overskue.

Rejsepas i 2025?
Af andersj, Aalborg. 26/05-25, 11:10.
Citat fra: Petteri Dato 25/05-25, 21:23Jeg synes det er ærgerligt, at der ikke kommer et rejsepas i en eller anden form, men så længe DSB tilbyder orange-billetter i spandevis, så bliver oplevelsen også derefter. Det fungerede simpelthen ikke at der blev udbudt orange billetter samtidigt med at der var rejsepas. Men det er bare min mening :)

Det fungerede da stadig fint, da der blev solgt ca. 50.000 pas hvert år. Men selvfølgelig hvis man kun skulle ud og hjem så kunne man spare med 2 x 99 kr. Orange billetter.

Men der er selvfølgelig altid en eller anden form for udfordring ved de her politisk dikterede takster, som eksempelvis myldretidsrabatten på Rejsekort. Denne rabat koster 315 mio. kr. årligt i 2012-priser, men har man nogensinde evalueret ordningen? Man har aldrig heller markedsført den her off-peak rabat, så der er stort set ingen der ved at de får 20% rabat på visse tidspunkter og når de ikke kender til rabatten så ændrer de heller ikke adfærd.

At rabatten gives ved check-in mellem 11-13 og 18-07 er også lidt skørt, da man så ved check-in kort inden klokken 7 eller 13 rent faktisk rejser i selve myldretiden. Om morgenen i den rigtige myldretid og om eftermiddagen i "skolemyldretiden".

Men det er lidt dumt at give dyre rabatter til folk der ikke ved de får rabat og som derfor ikke har ændret adfærd på baggrund af rabatten.


Anders

Gå op Sider:[1] 2

Danske privatbaner

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak