Citat fra: larsht Dato I dag 00:18Citat fra: Togiudlandet Dato 20/05-25, 09:32Citat fra: andersj Dato 19/05-25, 00:37Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.
Med den holdning kan man jo lukke "kundeserviceafdelingen". Det er da stort set ingenting, som en kundeservicemedarbejder har indflydelse på. Men man forventer da som kunde, at kundeservicemedarbejderen tager kritikken (eller rosen) videre til de rette - eller i hvert fald nogen, der kan sende det videre til rette.
Spørgsmål om køreplan, afgangstider etc kan man jo selv finde svar på, så også her er kundeserviceafdelingen total overflødig.
Du mener til politikerne?
I det her tilfælde ja. I andre tilfælde skal henvendelsen måske videre til en anden afdeling, et rengøringsselskab eller Banedanmark, hvis det handler om en skraldespand, der ikke er tømt.
For kundeservicemedarbejderen har jo heller ikke indflydelse på, om skraldespanden nu bliver tømt eller hvor ofte - men man forventer som kunde, at kundeservicemedarbejderen sender henvendelsen videre til rette person, så man som kunde ikke skal skældes ud, for at have sendt henvendelsen forkert.
Præcis ligesom med rejsepasset - for selvom det står lysende klart for folk indenfor jernbanen, så er det de færreste hr. og fru Danmark, der ved, hvem man skal spørge om rejsepasset, skraldespande, fejlagtige køreplaner eller specifikke rabatter på rejsekortet. Det er her en kundeserviceafdelingen har sin berettigelse.