Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Rejsepas i 2025?
Rejsepas i 2025?
Af Ncard00. 6/05-25, 17:19.
Kommer der rejsepas til sommer i år?

Rejsepas i 2025?
Af Trainee. 6/05-25, 17:57.
Sandsynligvis ikke. Finansieringen var fundet til 2022-2024 som en del af Infrastrukturplan 2035. Der er mig bekendt ikke fundet ny finansiering (endnu).

Rejsepas i 2025?
Af Ncard00. 15/05-25, 11:46.
Har netop fået svar fra DSB, det er slut med rejsepas.

Rejsepas i 2025?
Af Petteri. 18/05-25, 19:39.
Citat fra: Ncard00 Dato 15/05-25, 11:46Har netop fået svar fra DSB, det er slut med rejsepas.

Det kunne vi godt have fortalt dig. I den nuværende trafikkontrakt mellem DSB og Trafikministeriet, står der faktisk et afsnit om rejsepas - for sommeren 2024. Så det var forventet at det ikke ville komme tilbage.


Rejsepas i 2025?
Af esni. 18/05-25, 20:15.
Citat fra: Petteri Dato 18/05-25, 19:39
Citat fra: Ncard00 Dato 15/05-25, 11:46Har netop fået svar fra DSB, det er slut med rejsepas.

Det kunne vi godt have fortalt dig. I den nuværende trafikkontrakt mellem DSB og Trafikministeriet, står der faktisk et afsnit om rejsepas - for sommeren 2024. Så det var forventet at det ikke ville komme tilbage.

Somme tider er det nødvendigt at sende spørgsmål, hvor man kender det forventede svar.

Det prikker til noget som minder om personers dårlige samvittighed

Eskild

Rejsepas i 2025?
Af andersj, Aalborg. 19/05-25, 00:37.
Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Anders

Rejsepas i 2025?
Af Togiudlandet. 20/05-25, 09:32.
Citat fra: andersj Dato 19/05-25, 00:37Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Med den holdning kan man jo lukke "kundeserviceafdelingen". Det er da stort set ingenting, som en kundeservicemedarbejder har indflydelse på. Men man forventer da som kunde, at kundeservicemedarbejderen tager kritikken (eller rosen) videre til de rette - eller i hvert fald nogen, der kan sende det videre til rette.

Spørgsmål om køreplan, afgangstider etc kan man jo selv finde svar på, så også her er kundeserviceafdelingen total overflødig.

Rejsepas i 2025?
Af larsht, København. I dag 00:18.
Citat fra: Togiudlandet Dato 20/05-25, 09:32
Citat fra: andersj Dato 19/05-25, 00:37Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Med den holdning kan man jo lukke "kundeserviceafdelingen". Det er da stort set ingenting, som en kundeservicemedarbejder har indflydelse på. Men man forventer da som kunde, at kundeservicemedarbejderen tager kritikken (eller rosen) videre til de rette - eller i hvert fald nogen, der kan sende det videre til rette.

Spørgsmål om køreplan, afgangstider etc kan man jo selv finde svar på, så også her er kundeserviceafdelingen total overflødig.
Du mener til politikerne?

Mvh
Lars

Citat fra: larsht Dato I dag 00:18
Citat fra: Togiudlandet Dato 20/05-25, 09:32
Citat fra: andersj Dato 19/05-25, 00:37Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Med den holdning kan man jo lukke "kundeserviceafdelingen". Det er da stort set ingenting, som en kundeservicemedarbejder har indflydelse på. Men man forventer da som kunde, at kundeservicemedarbejderen tager kritikken (eller rosen) videre til de rette - eller i hvert fald nogen, der kan sende det videre til rette.

Spørgsmål om køreplan, afgangstider etc kan man jo selv finde svar på, så også her er kundeserviceafdelingen total overflødig.
Du mener til politikerne?

I det her tilfælde ja. I andre tilfælde skal henvendelsen måske videre til en anden afdeling, et rengøringsselskab eller Banedanmark, hvis det handler om en skraldespand, der ikke er tømt.

For kundeservicemedarbejderen har jo heller ikke indflydelse på, om skraldespanden nu bliver tømt eller hvor ofte - men man forventer som kunde, at kundeservicemedarbejderen sender henvendelsen videre til rette person, så man som kunde ikke skal skældes ud, for at have sendt henvendelsen forkert.

Præcis ligesom med rejsepasset - for selvom det står lysende klart for folk indenfor jernbanen, så er det de færreste hr. og fru Danmark, der ved, hvem man skal spørge om rejsepasset, skraldespande, fejlagtige køreplaner eller specifikke rabatter på rejsekortet. Det er her en kundeserviceafdelingen har sin berettigelse.

Rejsepas i 2025?
Af andersj, Aalborg. I dag 10:59.
Citat fra: Togiudlandet Dato I dag 07:35
Citat fra: larsht Dato I dag 00:18
Citat fra: Togiudlandet Dato 20/05-25, 09:32
Citat fra: andersj Dato 19/05-25, 00:37Så skal man jo stille spørgsmålet til de rette og ikke til en kundeservicemedarbejder hos et togselskab der absolut ingen indflydelse har på rejsepasset.

Med den holdning kan man jo lukke "kundeserviceafdelingen". Det er da stort set ingenting, som en kundeservicemedarbejder har indflydelse på. Men man forventer da som kunde, at kundeservicemedarbejderen tager kritikken (eller rosen) videre til de rette - eller i hvert fald nogen, der kan sende det videre til rette.

Spørgsmål om køreplan, afgangstider etc kan man jo selv finde svar på, så også her er kundeserviceafdelingen total overflødig.
Du mener til politikerne?

I det her tilfælde ja. I andre tilfælde skal henvendelsen måske videre til en anden afdeling, et rengøringsselskab eller Banedanmark, hvis det handler om en skraldespand, der ikke er tømt.

For kundeservicemedarbejderen har jo heller ikke indflydelse på, om skraldespanden nu bliver tømt eller hvor ofte - men man forventer som kunde, at kundeservicemedarbejderen sender henvendelsen videre til rette person, så man som kunde ikke skal skældes ud, for at have sendt henvendelsen forkert.

Præcis ligesom med rejsepasset - for selvom det står lysende klart for folk indenfor jernbanen, så er det de færreste hr. og fru Danmark, der ved, hvem man skal spørge om rejsepasset, skraldespande, fejlagtige køreplaner eller specifikke rabatter på rejsekortet. Det er her en kundeserviceafdelingen har sin berettigelse.

Rejsepas er en politisk beslutning, så hvem skulle kundeservicemedarbejderen gå til? Desuden vil sådan et ja/nej spørgsmål som "Kommer der rejsepas til sommer i år?" blive lukket ned efter besvarelsen.

Anders

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Broer og baner til Frederikssund

Broer og baner til Frederikssund. Pris 340 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak