Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Aftenfriske billeder fra Ringkøbing (+11 fotos)
Her til aften var jeg på et fransk visit i Ringkøbing.
Stationen er pt. delvist sporløs. På vej derned så jeg at der arbejdes i/ved flere overkørsler.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ringkøbing station set fra Holstebrovej vejoverføringen. Set mod Esbjerg. 14. maj 2025.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ringkøbing station set fra Holstebrovej vejoverføringen. Set mod Esbjerg. 14. maj 2025.

Ringkøbing station set fra Holstebrovej vejoverføringen. Set mod Struer. 14. maj 2025.

Den lille rest af havnesporet ryger også ved sporrenoveringen. 14. maj 2025. 

Hovedbygningen på Ringkøbing station set mod Esbjerg. 14. maj 2025.

Hovedbygningen på Ringkøbing station set mod Struer. 14. maj 2025.

Udhus/toiletbygning på Ringkøbing station set mod Esbjerg. 14. maj 2025. 

Varehuset på Ringkøbing station set mod Esbjerg. 14. maj 2025. 

Varehuset på Ringkøbing station set mod Struer. 14. maj 2025. 

Indgangsdør i varehuset på Ringkøbing station. 14. maj 2025.

Læsserampen ved varehuset på Ringkøbing station set mod Esbjerg. 14. maj 2025.     

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: T. Rithmester Dato 14/05-25, 21:44Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Godt med en sporspærring. Man ved jo aldrig, hvem der kunne komme rullende.  ;D

Mvh.
Lars

Aftenfriske billeder fra Ringkøbing (+11 fotos)
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 14/05-25, 23:36.
Fine billeder Thomas. Som jeg læser Banedanmarks pressemeddelelse, bliver spor 2 ikke retableret. Det må betyde nul krydsningsmuligheder i fremtiden.

Bedste hilsner

Thomas

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 14/05-25, 23:36Fine billeder Thomas. Som jeg læser Banedanmarks pressemeddelelse, bliver spor 2 ikke retableret. Det må betyde nul krydsningsmuligheder i fremtiden.

Bedste hilsner

Thomas
Det er resterne af spor 2 der fjernes. Spor 3 vil fortsat være der.

Mvh Jørgen

Aftenfriske billeder fra Ringkøbing (+11 fotos)
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 15/05-25, 10:01.
Dejlige billeder, der viser bygningerne i al deres magt og vælde! Tak!

Det er slående, så pænt bygningerne er vedligeholdt. Når jeg ser på min lokale station (Gråsten) så er huset jo nærmest ved at falde sammen - i særdeleshed pakhuset.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 14/05-25, 23:36Fine billeder Thomas. Som jeg læser Banedanmarks pressemeddelelse, bliver spor 2 ikke retableret. Det må betyde nul krydsningsmuligheder i fremtiden.

Bedste hilsner

Thomas

Det er efterhånden nogle år siden, at det gamle spor 2 blev amputeret, så det giver god mening at fjerne resterne.
Det nuværende spor 2, gamle spor 3, skal fortsat være der, så heldigvis stadigvæk krydsningsmulighed :-)

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: T. Rithmester Dato 15/05-25, 11:57

Bedste hilsner

Thomas

Det er efterhånden nogle år siden, at det gamle spor 2 blev amputeret, så det giver god mening at fjerne resterne.
Det nuværende spor 2, gamle spor 3, skal fortsat være der, så heldigvis stadigvæk krydsningsmulighed :-)

Sporene på Ringkøbing st. hedder stadig spor 1 og spor 3.

vh.
Poul.

Gå op Sider:[1]
HH M 14

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak