Citat fra: mgameing123 Dato 27/05-25, 18:31Citat fra: Ncard00 Dato 26/05-25, 20:09"Fra 29. juni vil kunderne på Gribskovbanen, Hornbækbanen, Lille Nord og Frederiksværkbanen opleve markant flere afgange."
https://www.lokaltog.dk/om-os/presse/nyheder/lokaltog-oeger-driften-i-nordsjaelland/
Herning - Aarhus har også brug for sådan en tiltag. Jeg kørte med toget ikke for lang tid siden på Lørdag hvor der kun køres timedrift. Toget var så fyldt at jeg blev nød til at stå op.
Helt enig, Hvis ikke en togstation har halvtimedrift fra 05 morgen til 01 aften, alle ugens dage, efter min mening, så giver det ikke mening at have en togstation. Endnu værre er Sønderborg, som kun har 2 timers drift, selvom byen er på størrelse med Kalundborg, når det kommer til befolkningstal, og tror faktisk at den fysisk er større, men frekvensen halter virkelig ude på landet. Og R busserne, som også er en del af lokalbanenettet (R-nettet) på sjælland, bør også have samme forbedrede frekvens, de er ikke en mindre vigtig del af nettet, blot fordi de er busser, og togene og busserne giver jo passagerer til hinanden, så det er blot win win også at forbedre frekvensen her.