Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Ladeskinnemaster for spor 2 og 3 på Holstebro station (+ 3 fotos)
Min vej faldt forbi Holstebro i går eftermiddags, så kunne jo ligeså godt benytte lejligheden til at se hvordan projekt ladeskinnemaster skred frem.
Masterne er rejst, huset (kan godt lide at man har valgt en stil som minder om et stort kolonnehus  ;D ) som skal rumme transformatorer og koblingsanlæg er også på plads.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ladeskinnemaster for spor 2 på Holstebro station. 28. maj 2025 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ladeskinnemaster for spor 3 på Holstebro station. 28. maj 2025 (tdr)

Huset som rummer transformatorer og koblingsanlægget. 28. maj 2025 (tdr)

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: T. Rithmester Dato 29/05-25, 17:28Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ladeskinnemaster for spor 3 på Holstebro station. 28. maj 2025 (tdr)
Jeg troede egentlig at der ville blive sat "almindelig" køretråd op, som en pantograf kunne løftes op på idet som jeg forstår det, er en anden mulighed for opladning hvis toget kører på baner med køretåd. Så det skal blive spændende at se det færdigt og i drift.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 29/05-25, 17:47Jeg troede egentlig at der ville blive sat "almindelig" køretråd op, som en pantograf kunne løftes op på idet som jeg forstår det, er en anden mulighed for opladning hvis toget kører på baner med køretåd. Så det skal blive spændende at se det færdigt og i drift.

I den konfiguration, hvori Midtjyske Jernbaners batteritog leveres, er der kun mulighed for opladning under stilstand.

Det er vist sådan at man sætter køretråd op i Skjern og skinne op i Holstebro for at høste erfaringer til fremtidige ladestationer på det statslige tognet.

Anders

Citat fra: Niels Munch Dato 29/05-25, 17:54
Citat fra: Michael Deichmann Dato 29/05-25, 17:47Jeg troede egentlig at der ville blive sat "almindelig" køretråd op, som en pantograf kunne løftes op på idet som jeg forstår det, er en anden mulighed for opladning hvis toget kører på baner med køretåd. Så det skal blive spændende at se det færdigt og i drift.

I den konfiguration, hvori Midtjyske Jernbaners batteritog leveres, er der kun mulighed for opladning under stilstand.

...dette er dog kun en softwarebegrænsning; togene kan sagtens oplade under kørsel. Det ville dog kræve en mere kompliceret godkendelsesproces, så derfor har man valgt at "aflåse" evnen til at lade "i fart".

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak