Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Gæt endnu en jernbanestrækning
Gæt endnu en jernbanestrækning
Af andersj, Aalborg. 27/05-25, 22:36.
Jeg har da også lige en gætteleg og jeg kan sige så meget at vi i hvert fald er i Danmark og at billedet er under en uge gammelt.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Anders

Citat fra: andersj Dato 27/05-25, 22:36Jeg har da også lige en gætteleg og jeg kan sige så meget at vi i hvert fald er i Danmark og at billedet er under en uge gammelt.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Den er godt nok svær

Mvh.
Lars

En længere, normalsporet strækning der ikke er i brug...
Fladt terræn...

Et gæt kunne være mellem to byer, der har samme begyndelsesbogstav?

Jeg tænker, der ved banen kunne så således ud ved vintertide:

M.v.h.
Niels

Af andersj, Aalborg. 28/05-25, 09:39.
Et par ledetråde:

At kalde det en "Strækning" er nok en smule overdrivelse.

Der har aldrig kørt et eneste tog på disse skinner.

Anders

Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 28/05-25, 10:55.
Citat fra: andersj Dato 28/05-25, 09:39Der har aldrig kørt et eneste tog på disse skinner.

Mon ikke vi er i nærheden af en by, hvis navn starter med bogstavet B?

M.v.h.
Thomas

Af andersj, Aalborg. 28/05-25, 22:31.
Der kommer lige et foto mere fra "strækningen" taget i den modsatte retning men ikke på samme placering. Thomas har givet en ledetråd.

Anders

Af andersj, Aalborg. 29/05-25, 15:11.
Vender man sig om på det første foto ses denne stopbom.

Anders

Af Niels Munch. 29/05-25, 16:49.
Seneste redigering: 29/05-25, 16:51 af Niels Munch
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 28/05-25, 10:55
Citat fra: andersj Dato 28/05-25, 09:39Der har aldrig kørt et eneste tog på disse skinner.

Mon ikke vi er i nærheden af en by, hvis navn starter med bogstavet B?

Jeg tænker, at gaden bag stopbommen kan hedde Øster Kærvej. Sporet har kort været omtalt på Jernbanehistorisk Forum.

M.v.h.
Niels

Af andersj, Aalborg. 29/05-25, 17:24.
Helt korrekt, vi er igen i Brønderslev og min tur derop var inspireret af Thomas' gætteleg omkring den gamle linjeføring af jernbanen igennem Brønderslev, hvor jeg opdagede at hele den sydlige del af den gamle linjeføring inkl. det ubenyttede sidespor er integreret i et stinet.

Ved siden af sporet er der for et par år siden bygget et flisværk, som jo ellers ville være en oplagt kunde til jernbanegods.

Fotos og info omkring det gamle tracé for jernbanen igennem Brønderslev vil jeg tilføje til den tråd Thomas allerede har igangsat.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Anders

..... og med forklaringen på jernbanekilder.dk får vi også kilometrering og sporskiftets skæbne på plads:

Det ser ud, som om erhvervsparken er blevet til en solcellepark .....

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]
HectorrailDSB EA 3008

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak