Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Tønder Tinglevbanen
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Tønder Tinglevbanen
Af Frank Poulsen. 26/06-22, 16:08.
Jeg må indrømme at jeg er imponeret over du tror politikerne så nemt lader sig lokke til en kæmpe merudgift... Når det er så sindssyg svært at få penge til meget meget mindre projekter rundt omkring, få hundrede millioner ekstra til østbane renovering eller lignende som bare nogle få eksempler, som havde været meget billigere hvis de bare havde bevilget pengene for et par år siden, men nej de penge sidder ikke løst... Men thumps up for din optimisme.

Tønder Tinglevbanen
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 26/06-22, 16:25.
Fabrikken kunne vel lave bro elementer?

Tønder Tinglevbanen
Af frederikhk. 26/06-22, 17:25.
Citat fra: tgsen Dato 26/06-22, 15:41
Citat fra: KimC Dato 26/06-22, 15:07
Citat fra: tgsen Dato 26/06-22, 13:04Eftersom tunnelelememtfabrikken på Sydlolland bevares bliver Fyn - Als forbindelsen formodentlig en tunnel, ikke en bro. Dermed bliver spørgsmålet om hvorvidt den skal have en jernbanedel til et spørgsmål om ca. 20 procent ekstra jern og cement.

Og eftersom der ikke er farbar jernbane ved tunnelens åbninger, så er der lige nogle "bagateludgifter" til landanlæggene.
Du misforstår. Det jeg skitserede var ikke en tidsekvens, men en argumentrækkefølge. Mao. når politikerne opdager at den jernbanedel de frygtede prisen på ikke er så gal endda, vil de seriøst overveje også at bevilge landanlæggene.


Ja, for der er da rigeligt, med penge i statskassen til anlæg, og stor mangel på mulige projekter...

Se bare hvor dyr forskellen på en Kattegatforbindelse med, og uden jernbane er, og hvordan der er kæmpe forskel, på den interne rente.

Og er der reelt efterspørgsel på den kørsel du forestiller dig skal finde sted? Sønderborg og Tønder har under 50.000 indbyggere til sammen og oplandet under 100.000.

Er det dig der betaler? Så er det da bare at komme i gang.

Tønder Tinglevbanen
Af KimC. 27/06-22, 11:06.
Citat fra: tgsen Dato 26/06-22, 15:41
Citat fra: KimC Dato 26/06-22, 15:07
Citat fra: tgsen Dato 26/06-22, 13:04Eftersom tunnelelememtfabrikken på Sydlolland bevares bliver Fyn - Als forbindelsen formodentlig en tunnel, ikke en bro. Dermed bliver spørgsmålet om hvorvidt den skal have en jernbanedel til et spørgsmål om ca. 20 procent ekstra jern og cement.

Og eftersom der ikke er farbar jernbane ved tunnelens åbninger, så er der lige nogle "bagateludgifter" til landanlæggene.
Du misforstår. Det jeg skitserede var ikke en tidsekvens, men en argumentrækkefølge. Mao. når politikerne opdager at den jernbanedel de frygtede prisen på ikke er så gal endda, vil de seriøst overveje også at bevilge landanlæggene.



Som jeg forstår situationen om den forbindelse, så er der fra politisk side ikke interesse, så derfor er lokale virksomheder og politikere i gang med at finde alternativ (del)financiering. Jeg forestiller mig at der er nok at se til med at finde penge til den vejforbindelse, uden at der skal tænkes en "ny" jernbane Tønder - Sønderborg - Odense ind i projektet. Det er vist efterhåanden kun fanatiske jernbaneenthusiaster der kan se et uudtømmeligt potetntiale i enhver tænkelig jenbaneforbindelse.

Gå op Sider: 1 2 [3]
De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak