Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- EN 497 - Et par spørgsmål om hvor toget standser i København
Kære Forum.

Under planlægningen af årets tur sydpå falder jeg over EN 497. Jvf. Rejseplanen den 4/7 2022 kører EN 497 til København H (screendump vedhæftet). Det fremgår også af Banedanmarks  opdaterede Tjenestekøreplan dog med en lidt anden afgangstid (screendump vedhæftet). Men på SJs hjemmeside kører EN 497 først fra Stockholm fra den 1/9 2022 og holder i CPH Airport. Se venligst denne hjemmeside: https://www.sj.se/sv/reseinfo/sj-euronight.html

Hvad er der op og ned på disse differerende meldinger?Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

EN 497 i tjenestekøreplan er aflyst i hele K22 da DSB ikke længere er operatør

EN 497 - Et par spørgsmål om hvor toget standser i København
Af Mikkelhk, Lunderskov. 26/06-22, 22:45.
Seneste redigering: 26/06-22, 22:51 af Mikkelhk
Hector Rail kører toget for SJ i Danmark, men de begynder ganske rigtigt først kørslerne 1/9 og så dagligt resten af køreplanen. Der standses i Danmark i Cph og i Odense for passagerudveksling. Der standses også i Padborg for lokomotivskift, men uden passagerudveksling. Togene mødes i Odense i minutterne lige omkring 02.00 (som det også kan ses af SJs hjemmeside). Natten til søndag holder toget i Padborg i cirka tre timer pga sporarbejder i Tyskland.
EuroNight blev også diskuteret i denne tråd for et par måneder siden: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php?topic=132.0 .

Hilsen Mikkel

Citat fra: Mikkelhk Dato 26/06-22, 22:45Hector Rail kører toget for SJ i Danmark, men de begynder ganske rigtigt først kørslerne 1/9 og så dagligt resten af køreplanen. Der standses i Danmark i Cph og i Odense for passagerudveksling. Der standses også i Padborg for lokomotivskift, men uden passagerudveksling. Togene mødes i Odense i minutterne lige omkring 02.00 (som det også kan ses af SJs hjemmeside). Natten til søndag holder toget i Padborg i cirka tre timer pga sporarbejder i Tyskland.
EuroNight blev også diskuteret i denne tråd for et par måneder siden: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php?topic=132.0 .

Tak for svaret. Der var for så vidt ikke noget nyt i det. Jeg skulle blot have bekræftet at der er nogen der ikke har styr på EN 497. Så er det jo imponerende at Rejseplanen viser at EN 497 kører allerede den 4/7 2022 fra København H. Hvem er ansvarlig for den slags?

Citat fra: xal olesen Dato 27/06-22, 11:57
Citat fra: Mikkelhk Dato 26/06-22, 22:45Hector Rail kører toget for SJ i Danmark, men de begynder ganske rigtigt først kørslerne 1/9 og så dagligt resten af køreplanen. Der standses i Danmark i Cph og i Odense for passagerudveksling. Der standses også i Padborg for lokomotivskift, men uden passagerudveksling. Togene mødes i Odense i minutterne lige omkring 02.00 (som det også kan ses af SJs hjemmeside). Natten til søndag holder toget i Padborg i cirka tre timer pga sporarbejder i Tyskland.
EuroNight blev også diskuteret i denne tråd for et par måneder siden: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php?topic=132.0 .

Tak for svaret. Der var for så vidt ikke noget nyt i det. Jeg skulle blot have bekræftet at der er nogen der ikke har styr på EN 497. Så er det jo imponerende at Rejseplanen viser at EN 497 kører allerede den 4/7 2022 fra København H. Hvem er ansvarlig for den slags?

DSB, som en af de mange dataleverandører til Rejseplanen:
https://help.rejseplanen.dk/hc/da/articles/214318225-Dataleverand%C3%B8rer-og-samarbejdspartnere

Gå op Sider:[1]
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak