Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Direkte tog Nakskov-København
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: tgsen Dato  4/07-22, 13:03Og så er der den løsning der opgiver at klemme alle øst-vest forbindelser ind på en enkelt bane og i stedet bygger nye, nemlig Kattegatforbindelse og Als-Fyn forbindelse, hvorefter alt kan køres som direkte forbindelser.

Selvom de eksisterende flaskehalse består efter disse nye forbindelser?

Citat fra: dkat Dato  4/07-22, 13:56
Citat fra: tgsen Dato  4/07-22, 13:03Og så er der den løsning der opgiver at klemme alle øst-vest forbindelser ind på en enkelt bane og i stedet bygger nye, nemlig Kattegatforbindelse og Als-Fyn forbindelse, hvorefter alt kan køres som direkte forbindelser.

Selvom de eksisterende flaskehalse består efter disse nye forbindelser?
De består, men ikke længere som flaskehalse.

Citat fra: tgsen Dato  4/07-22, 14:17
Citat fra: dkat Dato  4/07-22, 13:56
Citat fra: tgsen Dato  4/07-22, 13:03Og så er der den løsning der opgiver at klemme alle øst-vest forbindelser ind på en enkelt bane og i stedet bygger nye, nemlig Kattegatforbindelse og Als-Fyn forbindelse, hvorefter alt kan køres som direkte forbindelser.

Selvom de eksisterende flaskehalse består efter disse nye forbindelser?
De består, men ikke længere som flaskehalse.

Hvordan vil du få plads til tre gange så mange tog gennem Ringsted? Roskilde? København? Hvor skal de vende? Hvor skal de opstilles? Det er det, der spørges ind til

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

CitatHvordan vil du få plads til tre gange så mange tog gennem Ringsted? Roskilde? København? Hvor skal de vende? Hvor skal de opstilles? Det er det, der spørges ind til.

Et forsigtigt gæt: Man kunne bruge Belvedere til den tid, når dens formål som klargøringsstation for EB og DD er flyttet til Næstved. I den forbindelse vil man kunne bruge de mange spor som vendespor. KT forsvinder, så vidt jeg ved, i forbindelse med nedlægning af OBV og åbning af det nye værksted/klargøringscenter ved CNG (Carsten Nieburhs Gade).

Citat fra: LM94 Dato 30/06-22, 10:37Har DSB ikke nogle tog, som kan køre på en ikke-elektrificeret strækning?
Når IC3 & IC er udfaset her det slut med dieseltogsæt hos DSB. De sidste MR er hensat. 

At køre regionaltogstrafik med fjerntogsmateriel er en dyr, langsommeligt affære,
Du mangler døre. Det tager for langt tid at få folk ind og ud.
Fjerntog bygger man normalt ikke optimeret på acceleration. Regionaltogstrafik med sine mange stop kræver netop det.
Det ses tydeligt på Kalundborg-Holbæk-København: Man få lyst til at hoppe ud og skubbe IC4 i gang.
En Vectron "vælter kaffekopper" når den trækker doppeldækkere i gang.


At køre fjerntogshastighed med regionaltogsmateriel er en vakkelvorden affære.
Ganske enkelt: Regionalmateriel bygges ikke til de hastigheder. Hvis den ikke allerede er hoppet ud af sporet vil dørene blive suget ud ved næste togmøde.
 


Citat fra: LM94 Dato  5/07-22, 11:12
CitatHvordan vil du få plads til tre gange så mange tog gennem Ringsted? Roskilde? København? Hvor skal de vende? Hvor skal de opstilles? Det er det, der spørges ind til.

Et forsigtigt gæt: Man kunne bruge Belvedere til den tid, når dens formål som klargøringsstation for EB og DD er flyttet til Næstved. I den forbindelse vil man kunne bruge de mange spor som vendespor. KT forsvinder, så vidt jeg ved, i forbindelse med nedlægning af OBV og åbning af det nye værksted/klargøringscenter ved CNG (Carsten Nieburhs Gade).
Det giver ikke mening.

Hvis et tog kommer til København og skal vendes, for at køre det den anden vej... Hvordan skulle dine eksempler afhjælpe det ?

Som du beskriver det, vil du forværre situationen. Et tog fra vest kører til Kh, bliver vendt ved perron, for at køre på vendespor (Belvedere/Gb), for at blive vendt og køre tilbage til perron, hvor det vender ved perron, for at køre tilbage mod vest ?

Citat fra: thomastog Dato  5/08-22, 11:26
Citat fra: LM94 Dato  5/07-22, 11:12
CitatHvordan vil du få plads til tre gange så mange tog gennem Ringsted? Roskilde? København? Hvor skal de vende? Hvor skal de opstilles? Det er det, der spørges ind til.

Et forsigtigt gæt: Man kunne bruge Belvedere til den tid, når dens formål som klargøringsstation for EB og DD er flyttet til Næstved. I den forbindelse vil man kunne bruge de mange spor som vendespor. KT forsvinder, så vidt jeg ved, i forbindelse med nedlægning af OBV og åbning af det nye værksted/klargøringscenter ved CNG (Carsten Nieburhs Gade).
Det giver ikke mening.

Hvis et tog kommer til København og skal vendes, for at køre det den anden vej... Hvordan skulle dine eksempler afhjælpe det ?

Som du beskriver det, vil du forværre situationen. Et tog fra vest kører til Kh, bliver vendt ved perron, for at køre på vendespor (Belvedere/Gb), for at blive vendt og køre tilbage til perron, hvor det vender ved perron, for at køre tilbage mod vest ?

Det er præcist det der gøres i dag, mere eller mindre.

Citat fra: LM94 Dato  9/08-22, 19:32
Citat fra: thomastog Dato  5/08-22, 11:26
Citat fra: LM94 Dato  5/07-22, 11:12
CitatHvordan vil du få plads til tre gange så mange tog gennem Ringsted? Roskilde? København? Hvor skal de vende? Hvor skal de opstilles? Det er det, der spørges ind til.

Et forsigtigt gæt: Man kunne bruge Belvedere til den tid, når dens formål som klargøringsstation for EB og DD er flyttet til Næstved. I den forbindelse vil man kunne bruge de mange spor som vendespor. KT forsvinder, så vidt jeg ved, i forbindelse med nedlægning af OBV og åbning af det nye værksted/klargøringscenter ved CNG (Carsten Nieburhs Gade).
Det giver ikke mening.

Hvis et tog kommer til København og skal vendes, for at køre det den anden vej... Hvordan skulle dine eksempler afhjælpe det ?

Som du beskriver det, vil du forværre situationen. Et tog fra vest kører til Kh, bliver vendt ved perron, for at køre på vendespor (Belvedere/Gb), for at blive vendt og køre tilbage til perron, hvor det vender ved perron, for at køre tilbage mod vest ?

Det er præcist det der gøres i dag, mere eller mindre.

Øh nej.

Tog der ankommer vest-fra kører enten videre til Østerport/Helgoland/Helsingør og så retur; eller også vender det ved perron og kører til/fra Lufthavnen.

Eneste undtagelse er tog, der skal tages ud på København (evt. hvis der skal forsynes på Kh).

Men nævn da frisk nogle tog, der kommer vestfra, vender ved perron Kh, for at køre tomt til Belvedere/Gb for blot at blive vendt der, og så køre til perron Kh og vende ved perron.

Du startede med at skrive, at du ville få mere kapacitet på Kh, ved at tage tog der vender ved perron, og køre dem til Belvedere/Gb og tilbage. Det giver ikke mere kapacitet på Kh, da du så skal vende et tog to gange ved perron, fremfor én gang, eller nul, hvis du vender Kk/Hgl/Hg.

Gå op Sider: 1 [2]
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Jernbanebøger

Kjellerupbanen

Kjellerupbanen. Pris 390 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak