Citat fra: D 826 Dato 24/07-22, 15:47Til KKLD
Flintholm: Der skulle have været Ø-perron på Ringbanen, så der kun er et sæt trapper mellem de forskellige linjer. Her kunne rulle trapper have hjulpet. Skilte skulle hænge, så man kan se dem, når man stiger ud af togene. Den er især gal på Ringbanen, her skal man næsten hen til trapperne, før man kan se skilte om, hvor man er på vej hen.
Ny Ellebjerg: Her er perroner og trapper kastet tilfældigt ud. Her skulle der have været en samlet plads med trapper/tunneller til perronerne. Jeg kan kun håbe det bliver bedre, når metroen engang åbner, men det virker ikke som om, at dem som sætter stregerne på papirerne bruger andet end bilen.
Hilsner Keld
Jeg tror at en ø-perron til ringbanen ville have gjort mere skade end gavn på Flintholm. Som det er nu, kan man stige om fra en hvilken som helst perron til en hvilken som helst anden, med kun én trappe. Det kan ikke gøres bedre. Det eneste der kræver to trapper er hvis man er ankommet med ringbanen, og vil tage den tilbage i samme retning som man kom fra - hvilket i praksis kun sker hvis man er kørt for langt. Med sideperroner er der ydermere den fordel, at passagerer der ankommer til stationen til fods (fra det omliggende område eller fra busholdepladsen) kan gå direkte til ringbanens perroner uden trapper, 50 % af tiden. Hvis man anlagde ø-perron ville alle passagerer til ringbanen, som ikke stiger om fra andre tog, altid skulle forcere to trapper for at komme til/fra perronen.
Skiltningen kunne dog ganske rigtigt være bedre, og rulletrapper ville også have været en god ide.
Ny Ellebjerg er noget værre rod, og selv med de omfattende opgraderinger bliver den nordgående S-togsperron vist stadigvæk rimelig besværlig at tilgå, hvis jeg husker ret.