Det største problem er den arrogance togpassagererne udsættes for. Først fjerner man en direkte forbindelse og efterfølgende er det et lotteri om man når sit togskift.
Senest oplevede jeg det på et af de "knækkede" IC 1xx løb mellem Aarhus og København, hvor IC4'eren var brækket ned ude på p-risten. Der ankom så en IC4 fra Esbjerg som blev indsat som IC'er, men vi kørte ca. 20 minutter forsinket fra Aarhus. Togføreren sagde efter hver station at "Vi håber at vi kan nå forbindelsen i Fredericia, da de fleste af jer jo skal videre mod København".
Vi fik indhentet det meste (pga. en magelig sporarbejds-køreplan mellem Aarhus og Fredericia), men der var intet om at "selvfølgelig venter toget videre mod København, for det er jo os der har indført dette togskift"
Samme dag var der sendt en IR4 afsted fra Fredericia til Flensburg i et IC 57xx-tog - det kørte naturligvis kun til Padborg hvor en togbus og en misset forbindelse i Flensburg ventede passagererne. Jeg selv tog med til Bramming hvor en knap forbindelse til toget mod Tønder lykkedes. Den dag var jeg dog glad for den knappe forbindelse mellem to klimatiserede rum, for termometeret ramte de 35 grader i det sønderjyske på det tidspunkt den 20. juli.
Generelt er det også et problem at man på
Dsb.dk ikke kan vælge eksempelvis "kun direkte tog" eller "øget skiftetid" når man vil købe en billet. Der skal man bruge
Rejseplanen.dk og derigennem trykke på et link for at få vist den pågældende rejse på
dsb.dk - man kan dog kun få vist en rejse ad gangen på
dsb.dk og dermed kan det være tidskrævende at sammenligne priser på Orange billetter eksempelvis.