Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- S tog nyt design
S tog nyt design
Af Steen Larsen. 4/08-22, 18:11.
Hej

I dag kørte nyrenoveret SA 8137-9137 på F linjen
Begge billeder Nørrebro d 4 august

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mvh
Steen 

S tog nyt design
Af Niko. 7/08-22, 14:24.
Flotte billeder. Tak for det.

Jeg synes, at det nye design fungerer bedre på S-togene end på MF/ER. Måske det har noget at gøre med vognkassens form og farverne. Er den røde farve, der er anvendt på MF/ER en smule dybere rød eller er det bare lyset, der snyder?

S tog nyt design
Af Sporhund. 7/08-22, 17:17.
Citat fra: Niko Dato  7/08-22, 14:24Jeg synes, at det nye design fungerer bedre på S-togene end på MF/ER. Måske det har noget at gøre med vognkassens form og farverne. Er den røde farve, der er anvendt på MF/ER en smule dybere rød eller er det bare lyset, der snyder?

Fejlen på på det røde design på ER og MF er, at at det sorte vinduesbånd også dækker vinduet i døren indtil førerrummet. Vinduet her sidder en smule højere oppe end resten af vinduerne, og man har gjort den sorte streg bredere, sikkert for at dække vinduet i førerrumsdøren, end den tilsvarende blå på VIA-designet.

Min ydmyge mening er, at DSB skulle have beholdt linjerne fra VIA-designet, og så ellers bare skifte farverne over én til én. Eventuelt helt undlade det sorte foran førerrumsdøren. Hermed vil den røde farve også blive mere fremtrædende.

S tog nyt design
Af Niels Munch. 7/08-22, 19:33.
Citat fra: Niko Dato  7/08-22, 14:24Jeg synes, at det nye design fungerer bedre på S-togene end på MF/ER. Måske det har noget at gøre med vognkassens form og farverne. Er den røde farve, der er anvendt på MF/ER en smule dybere rød eller er det bare lyset, der snyder?

De profilerede vognsider på MF/ER reflekterer lyset anderledes end glatte S-togssider.

S tog nyt design
Af Svend. 7/08-22, 19:41.
Seneste redigering: 7/08-22, 19:48 af Svend
Der var måske også en årsag til, at Jens Nielsen netop ikke valgte at male IC3-togsættene røde tilbage i slutfirserne.


S tog nyt design
Af mss. 11/08-22, 11:53.
Ja det er jo pænt udenpå (bortset fra de gamle vinduesgummier og skilte).
Jeg glæder mig dog først og fremmest til at interiøret bliver fornyet -og infosystem/skilte forhåbentlig også.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

S tog nyt design
Af anho. 11/08-22, 12:08.
Citat fra: mss Dato 11/08-22, 11:53Ja det er jo pænt udenpå (bortset fra de gamle vinduesgummier og skilte).
Jeg glæder mig dog først og fremmest til at interiøret bliver fornyet -og infosystem/skilte forhåbentlig også.


Mig bekendt bliver interiøret i S-togene ikke fornyet.

S tog nyt design
Af steenth. 11/08-22, 12:37.
Citat fra: anho Dato 11/08-22, 12:08Mig bekendt bliver interiøret i S-togene ikke fornyet.
Det kommer også... Men det bliver først sent på året før man kan se noget....

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak