Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- "Hovedstadens Letbane inviterer til Åbent Hus"
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Per Holm Dato 29/10-23, 16:22
Citat fra: esni Dato 29/10-23, 16:14... om flytningen af Herlevs S-togs perroner tættere på ring-III når at komme til åbningen?


Det er ikke et projekt Hovedstadens Letbane står for.

I den seneste Banedanmarks Anlægsplan 2035 påregnes 2026.

Tak for info

Eskild

"Hovedstadens Letbane inviterer til Åbent Hus"
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 29/10-23, 21:40.
Citat fra: esni Dato 29/10-23, 16:14... om flytningen af Herlevs S-togs perroner tættere på ring-III når at komme til åbningen?


Det er ikke et projekt Hovedstadens Letbane står for.

I den seneste Banedanmarks Anlægsplan 2035 påregnes 2026.

"Chacun à son goût" siges det men ellers kunne man godt overveje om projektet vil give nok nytteværdi for pengene.  ???

Hvis det landede på mit skrivebord ville jeg nok lade perronen ligge hvor den ligger og i stedet bruge bevillingen på at beskytte de rejsende med en ordentlig overdækning over station og ringvejsbro lige som den søde Cornelia synger i her:

https://youtu.be/LOsXR4SnjSk?si=pEfzucCluBFUfuWl

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

"Hovedstadens Letbane inviterer til Åbent Hus"
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 30/10-23, 08:39.
ved ikke om jeg syndes det er nødvendigt at flytte. har været stor tilhænger.

de "læskuer" som der kommer på letbanen, er jo ikke til så meget andet end stille sne der daler og en stille sommer regn.
men der skal jo være noget at sætte det forskellige gjøl af informationer.

en hurtigere Ombygning af Glostrup vil give mere for pengene tror jeg

Letbanen og S-banen mødes 4 steder.
Alle 4 steder må forventes at kunne tilbyde skift imellem systemerne.

Det duer bare ikke, hvis gangbesværede skal til at overveje at tage en taxa imellem stationen og stoppestedet.

Eskild

"Hovedstadens Letbane inviterer til Åbent Hus"
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 30/10-23, 09:17.
Citat fra: esni Dato 30/10-23, 08:51Letbanen og S-banen mødes 4 steder.
Alle 4 steder må forventes at kunne tilbyde skift imellem systemerne.

Det duer bare ikke, hvis gangbesværede skal til at overveje at tage en taxa imellem stationen og stoppestedet.

helt enig, glemte at der ikke var elevator på " broen"

Citat fra: Per Holm Dato 29/10-23, 21:40..... med en ordentlig overdækning over station og ringvejsbro lige som den søde Cornelia synger i her:
https://youtu.be/LOsXR4SnjSk?si=pEfzucCluBFUfuWl

Øh, nu er Herlev jo ikke liiigefrem Berliner Hauptbahnhof.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Berliner Hauptbahnhof 24.09.2008 (EO/nm).

M.v.h.
Niels

"Hovedstadens Letbane inviterer til Åbent Hus"
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/10-23, 11:34.
Seneste redigering: 30/10-23, 11:37 af Per Holm
Citat fra: hummel_62 Dato 30/10-23, 09:17
Citat fra: esni Dato 30/10-23, 08:51Letbanen og S-banen mødes 4 steder.
Alle 4 steder må forventes at kunne tilbyde skift imellem systemerne.

Det duer bare ikke, hvis gangbesværede skal til at overveje at tage en taxa imellem stationen og stoppestedet.

helt enig, glemte at der ikke var elevator på " broen"

Husker jeg rigtigt stod der, sidst jeg var forbi og "turiste den" i Herlev, et elevatortårn i hvert hjørne. Desværre dog ikke med dublerede elevatorerne.

Og der var højst 200 m fra elevatoren ved perrontunnelen til elevatorerne ved broen.

Og til forskel fra for eks. Vanløse er der i Herlev overdækket adgang fra S-baneperron til elevatorerne.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

"Hovedstadens Letbane inviterer til Åbent Hus"
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 30/10-23, 11:57.
Citat fra: Niels Munch Dato 30/10-23, 10:55
Citat fra: Per Holm Dato 29/10-23, 21:40..... med en ordentlig overdækning over station og ringvejsbro lige som den søde Cornelia synger i her:
https://youtu.be/LOsXR4SnjSk?si=pEfzucCluBFUfuWl

Øh, nu er Herlev jo ikke liiigefrem Berliner Hauptbahnhof.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Berliner Hauptbahnhof 24.09.2008 (EO/nm).

M.v.h.
Niels


selv om vi fra Herlev nok mener at det ville være på sin plads. men mindre generalt kunne gøre det. synes personligt at de københavnske lærskuer er ganske gode. det er være med dem af en hullet stål plade, og endnu være dem som ikke er der.  har ikke styr på vanløse. men Metroen tabte noget af sin overdækning ved Metro bygning.

Goddag i forummet

I forhold til 'Hovedstadens Letbane inviterer til Åbent Hus' er vi vist kommet lidt off-topic. Alligevel:
Jeg vil nødigt anfægte lokalkendte forumdeltageres observationer, men Hovedstadens Letbanes officielle 'sådan-kommer-det-til-at se-ud'-billede af stoppestedet ved Herlev station er dette:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kreditering: Hovedstadens Letbane / Gottlieb Paludan Architects.

Som jeg lige ser det: Uoverdækket adgangsvej fra Herlev S-station til sporvognsstoppestedet - afstanden kan jeg ikke bedømme. Adgangsvej til Herlev S-station på begge sider af S-banen (men ingen trappe ved den sydlige elevator? Eller er den skjult bag træet?), og derved dubblerede elevatorer for passagerer, som skal skifte mellem sporvogn og S-tog.
 
v.h.
Ottoemil

Goddag igen!

Nu har jeg kigget endnu mere på billedet, og så ser jeg jo, at også den sydlige adgangsvej mellem S-banestation og sporvognsstoppested har en trappe. Den er bare placeret nederst til venstre i billedet, langs med støttevæggen, delvis bag et par træer.
Den kan faktisk ses på 'Vejtegninger', mellem ensretterstationen og sporvejens trace:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Link til 'Vejtegninger':   https://www.dinletbane.dk/media/1706/vejtegninger-samlet.pdf

v.h.
Ottoemil

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak