Citat fra: andersj Dato 1/12-23, 22:35Altså man får jo et problem når ETCS tages i brug på Fredericia-Aarhus og IC4 derfor ikke kan komme på værksted selvstændigt længere. Der kunne ET'erne have været en lille hjælp, men nu har man nærmest kun en udvej og det er at fragte IC4 frem og tilbage med lokomotiv i en overgangsperiode.
Det er også værd at bemærke hvordan kørselsomfanget indskrænkes fra K24 på Sjælland svarende nogenlunde til hvad de 10 ET'er har leveret til produktionen. Så hvis man bare kører færre tog alle steder, så er det selvfølgelig ikke et problem at undvære dem.
Kompensationsmodellen der er aftalt er at Alstom leverer et ukendt antal IC5 tog uden beregning samt yderligere et ukendt antal IC5 tog uden beregning hvis DSB indløser en option på at købe flere togsæt.
Oprindeligt var en økonomisk kompensation en del af kontrakten.
Alle ændringer til den oprindelige kontrakt som følge af forsinkelsen kan ses her: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:731310-2023:TEXT:DE:HTML&tabId=1
Uden at kunne sætte en finger på hvorfor.
Så sider jeg med uro i maven. Ic4, symptomer
Jamen vi få gratis tog, reservedele etc etc, tilgængel er jeres tog forsinket. I levering. Det muligt at tog bygning er det sådan.
Tror bare mange vil se de tog kører stabilt og til tiden.
En forenkling af DSB flåde er nok ikke tosset. Var det ikke DSB direktør Jesper loko, der kom med det for mange år siden. Kunne være mange for at Talgo, pluslig også er forsinket.
Vi er midt i et vade sted, signal system og kører strøm.
Glæder mig over der nu kommer nyt signalsystem på den jyske hovedet bane. Ålborg, Århus Fredericia. ( nogen år)
Så må DSB jo finde en løsning på deres værksteder.
Så hvordan vi kommer videre på Sjælland,,, må nok til at gå i kirke igen.
Undskyld det blev vist mere til en læmands betragtning og lomme filosofi. Jeg er bare utålmodig
God weekend