Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 29
Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 6/12-23, 18:01.
Citat fra: mss Dato  6/12-23, 17:12Det er i denne sammenhæng også påfaldende at Alstom netop har signeret kontrakt med de portugisiske baner på levering af nye togsæt fra 2026..! Hvordan kan det lade sig gøre?

Hvis man køber noget der rent faktisk er en standardløsning, så kan meget lade sig gøre. Hos Siemens og Stadler er leveringtiden også meget afhængig af hvor standardiseret løsningen er.

Man kan sikkert godt få leveret en Lint inden den første IC5 ruller med passagerer.

Anders

Citat fra: Jakobsen Dato  5/12-23, 15:25Det er før set at der bliver leveret "noget" lige før udløbet af et finansår, så man kan få brugt pengene. Så må man senere få det byttet/supleret/til at virke.
Nu er DSB ikke mere på Finansloven andet den betaling, som de får til driften. DSB har været en SOV - Selvstændig offentlig virksomhed - siden 1999, så DSB virker som et normalt selskab på de fleste områder (regnskab, skat, løn, forsikring mv.). Og nyt materiel ejes formelt af et materielselskab af regnskabsteknisk årsager.

Citat fra: mss Dato  6/12-23, 17:12Man kan få den tanke, at Alstom bevidst lover 2-3 års levering for derefter at udskyde det med 2 år. Det er et velkendt salgstrick at love hurtig levering uden at kunne leve op til det.

Jaeh, det kunne være interessant om man kunne se hvordan det var gået i et parallelunivers hvor man havde valgt Stadler istedet. De var formodentlig også blevet forsinkede, om ikke andet så pga. COVID-19.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af mpp. 7/12-23, 00:39.
Altså hvis togene kan køre og de kan koble er de jo allerede langt foran hvor IC4 var tilsvarende i processen. Man skal også passe på med at male fanden på væggen og alene det, at det er et eltog og ikke et dieseltog skulle gøre det lettere at få en god løsning.

1-2 år fra eller til gør måske i det store billede ikke så meget, hvis togene så bliver leveret i en god takt og i øvrigt kan blive sat ind rundt omkring uden de store problemer.

Citat fra: mpp Dato  7/12-23, 00:39Altså hvis togene kan køre og de kan koble er de jo allerede langt foran hvor IC4 var tilsvarende i processen. Man skal også passe på med at male fanden på væggen og alene det, at det er et eltog og ikke et dieseltog skulle gøre det lettere at få en god løsning.

1-2 år fra eller til gør måske i det store billede ikke så meget, hvis togene så bliver leveret i en god takt og i øvrigt kan blive sat ind rundt omkring uden de store problemer.

FYRA-togene i Holland/Belgien var også elektriske.....
Jeg ser mere at Alstom er ramt af volumensyge (læs: vinde flest mulige ordre). Om det giver fortjeneste, om produktionen kan følge med samt hele godkendelsescirkusset....tja, det er så her "nogen" kan få en ubehagelig overraskelse.
Det er ikke ulig hvordan Bombardier kørte på et tidspunkt. Lidt efter hvordan topledelsen reagere, så kunne det betyde at erfarne folk begynder at sive til andre (Stadler, Siemens, CAF, Skoda). Det vil næppe indvirke positivt på leveringstakten.

Som kunde i en biks, der kører på den led, da ville jeg være meget påpassagelig med at stille krav om ændringer af dit og dat. Leverandøren vil blot se det som en fremtidig undskyldning NÅR forsinkelserne kommer + at ændringen nok prissættes til den vel høje side.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Mads. 11/12-23, 19:15.
I Trafikministeriets halvårlige status for anlægs- og byggeprojekter, kan man læse at læse at Talgo styrevognene forventes i drift som ordinære vogne fra 2026, sammen med de andre ekstra  stammer og som styrevogne fra 2029.

IC5 forventes til Danmark i 2025, m k først i drift fra 2027.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 28/12-23, 19:24.
Alstom har ændret navnet på Coradia Stream High Capacity til Coradia Max. Det første Coradia Max togsæt til LNVG var i midten af december samlet på fabrikken i Salzgitter.

De store vinduer på 1. sal ser lidt komiske ud

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Anders

Citat fra: andersj Dato 28/12-23, 19:24Alstom har ændret navnet på Coradia Stream High Capacity til Coradia Max. Det første Coradia Max togsæt til LNVG var i midten af december samlet på fabrikken i Salzgitter.

De store vinduer på 1. sal ser lidt komiske ud
 

Nøjj, hvor er den grim.....

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 28/12-23, 22:31.
Citat fra: andersj Dato 28/12-23, 19:24De store vinduer på 1. sal ser lidt komiske ud

Jeg fortrød i midten af sætningen, men glemte åbenbart at slette det jeg havde skrevet.

Nå, men sætningen skulle have været "De store vinduer på 1. sal ser lidt komiske ud, men de giver et godt udsyn og meget lys for passagererne".

Anders

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Thom32. 28/12-23, 22:53.
Citat fra: andersj Dato 28/12-23, 19:24Alstom har ændret navnet på Coradia Stream High Capacity til Coradia Max. Det første Coradia Max togsæt til LNVG var i midten af december samlet på fabrikken i Salzgitter.

De store vinduer på 1. sal ser lidt komiske ud

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Kønt er det ikke

Coradia Stream & Talgo nyt
Af anho. 28/12-23, 23:45.
Tror egentlig godt at toget kunne se nogenlunde godt ud for sig selv. Men farvevalget... rimelig rædselsfuldt.
Det er interessant at farverne er omvendt af hvad man typisk ser på Metronom's tog. Men der er jo heller ingen logoer på togene endnu.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 29/12-23, 00:40.
Der er rigtig nok en større designforvirring i Niedersachsen, som umiddelbart afhænger af om det er LNVG eller operatøren der ejer togmateriellet.
Dobbeltdækkerne hos Start Unterelbe og Metronom har fået et nyt design, hvor det gule og blå er byttet rundt.

Enno-togene, der drives af Metronom, har deres helt eget design.

Alle LNVG-Lint har det pågældende design uanset operatør og togene på Regio S-Bahn Bremen havde også dette design, men de omlakeres nu til Transdev's design - som S-Bahn Hannover også har. Westfalenbahn benytter også deres eget design på deres Kiss og Flirt togsæt, men deres linjer fortsætter dog også ind i Nordrhein-Westfalen.

Anders

Coradia Stream & Talgo nyt
Af mss. 29/12-23, 01:15.
Seneste redigering: 29/12-23, 01:17 af mss
Jeg synes at det er et ganske pænt tog. Tænker også at den forreste Aircon endnu mangler side-afdækningen i taget.
Farverne er anvendt af bl.a. NOB side  90'erne.
Jeg går p.t. og glæder mig til et andet "kameltog" i år kommer i model fra Modellbahn Union -Siemens Desiro HC. Har bestilt den som RRX -fed bemaling  ;)
Hvad jeg ikke kan  døje, er Siemens Mireo. Den ligner en karpe med åben mund...  :o

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Citat fra: mss Dato 29/12-23, 01:15Jeg går p.t. og glæder mig til et andet "kameltog" i år kommer i model fra Modellbahn Union -Siemens Desiro HC. Har bestilt den som RRX -fed bemaling  ;)

Den går jeg også og venter på.. :D

ODEG-udgaven er også super flot...

Talgo vogne køre imorgen til Sibirien / kac. Tidspunkt ukendt. Altså 5/1-2024

Gå op Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 29

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak