Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 46 47 [48]
Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 9/06-25, 22:41.
DB oplyser nu til Deutsche Presse-Agentur (dpa) at man, betinget af myndighedsgodkendelsen, forventer at modtage fire ICE L togstammer i år og ni i 2026.

Så kan man jo spekulere i om årsagen til den sløve leveringshastighed er efter ønske fra DB eller pga. Talgo. Det er klart at det vil være besværligt for DB at køre med vognene så længe hverken styrevogn eller lokomotiv (BR 105) er godkendte og kørsel i Nederlandene ikke er mulig.

Vectron lokomotiver skal lejes og der skal enten foretages omløb eller køres i sandwich, så det er ret omstændigt. I første omgang er prioriteten også at få taget IC1 vognene ud af drift og her er det kun på togene til Westerland og Oberstdorf at der ikke er nogle alternativer - det kræver dog at Siemens får leveret og godkendt nok Vectron Dual Mode.

Anders

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Ncard00. 9/06-25, 23:36.
Citat fra ny DSB artikel om bæredygtighed vedr. Talgo og IC5, bekræftelse at Talgo indsættes sidst på året imellem København og Hamborg:

"Nye tog kommer snart"

"Grundlæggende går det da også i den rigtige, bæredygtige retning for DSB. Sidst på året indsættes nye el-tog på strækningen København-Hamborg, og fra 2027 vil de nye IC5-tog gradvist erstatte de sidste dieseldrevne tog."

https://www.dsb.dk/om-dsb/baredygtighed/indsatser/synlige-klimatiltag-og-trygge-kunder-giver-dsb-baeredygtig-1-plads/

Gå op Sider: 1 ... 46 47 [48]
DSB ME 1530Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak